اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان جنوبی مطرح کرد

کمبود سرمایه در گردش مشکل 41 درصد واحدهای صنعتی خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی مهمترین مشکل واحدهای صنعتی استان را کمبود سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود 41 درصد از واحدهای صنعتی استان مشکل کمبود سرمایه‌ در گردش دارند.

کمبود سرمایه در گردش مشکل 41 درصد واحدهای صنعتی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نعمت‌الله حقیقی بعد از ظهر امروز در کار‌گروه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون برای 581 واحد صنعتی در استان جواز تأسیس صادر شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 38 هزار و 9 میلیارد ریال در این واحدها سرمایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: این واحدهای صنعتی برای 20 هزار و 476 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صدور 468 مورد پروانه بهره‌برداری از واحدهای صنعتی در استان خبر داد و گفت: این واحدها با سرمایه‌گذاری 7 هزار و 753 میلیارد ریالی زمینه اشتغال برای 10 هزار و 615 نفر را فراهم کرده‌اند.

حقیقی با بیان اینکه تاکنون 409 مورد پروانه اکتشاف معدن در استان صادر شده است، افزود: همچنین تاکنون 120 مورد گواهی کشف با سرمایه‌گذاری 54 میلیارد  ریال در استان صادر شده است.

طبس دارای بیشترین سهم صنعتی استان

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 354 معدن در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند، ادامه داد: این معدن‌ها با سرمایه‌گذاری 4 هزار و 340 میلیارد ریالی زمینه اشتغال 7 هزار و 495 نفر را فراهم کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تعداد شهرک‌های صنعتی فعال استان را 9 مورد عنوان کرد و گفت: همچنین راه‌اندازی سه شهرک دیگر در استان نیز در دست اجرا قرار دارد.

حقیقی با اشاره به وجود 11 ناحیه صنعتی در خراسان جنوبی، تصریح کرد: تعداد 9 مورد از نواحی فعال، یک مورد غیر‌فعال و یک مورد نیز در دست اجرا است.

وی مبنای توسعه صنعتی استان را مواد معدنی دانست و افزود: در حال حاضر شهرستان‌های طبس، فردوس و قاین به ترتیب بیشترین سهم صنعتی استان را دارا هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود 96 درصد از واحدهای صنعتی استان زیر 50 نفر شغل ایجاد می‌کنند، یادآور شد: این در حالی است که تنها حدود چهار درصد از این واحدها بالای 50 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند که نشان می‌دهند، استان در زمینه سرمایه‌گذاری کلان سابقه خوبی نداشته است.

حقیقی به راه‌اندازی سه واحد صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاران این طرح‌ها مشخص شده‌اند و این امر نشان می‌دهد اگر به درستی پتانسیل‌های استان معرفی شوند شرایط برای جذب سرمایه‌گذار در استان وجود دارد.

تعطیلی 30 درصد واحدهای صنعتی استان

وی مهمترین مشکل واحدهای صنعتی استان را کمبود سرمایه در گردش اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود 41 درصد از واحدهای صنعتی استان مشکل کمبود سرمایه‌ در گردش دارند و 12 درصد نیز دارای مشکل فرسودگی ماشین‌آلات و به روز نبودن فناوری تولید هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 25 درصد مشکلات واحدهای صنعتی استان ناشی از سوءمدیریت، بازاریابی نامناسب و عدم بهره‌وری است، ادامه داد: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز در این سوءمدیریت بی‌تأثیر نبوده چراکه قرار بود بخشی از یارانه‌ها به بخش تولید تزریق شود که این کار به درستی اجرایی نشده است.

حقیقی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر حدود 30 درصد از واحدهای صنعتی استان تعطیل و 65 درصد آن‌ها فعال هستند.

انتهای پیام/69022/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول