اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

اقدام به موقع راهداری و تردد مطلوب در جاده برفی توسکستان/ تمام مسیرهای گلستان باز است

اقدامات به موقع و مناسب اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان و راهداران جاده توسکستان باعث ایجاد شرایط مطلوب برای تردد خودروها در محور برفی و کوهستانی توسکستان گلستان شد.

اقدام به موقع راهداری و تردد مطلوب در جاده برفی توسکستان/ تمام مسیرهای گلستان باز است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از دو روز گذشته هوای استان گلستان بین 8 تا 10 درجه کاهش داشت که این کاهش دما باعث شد تا در برخی از نقاط استان گلستان شاهد بارش باران و در محورهای کوهستانی استان نیز شاهد بارش برف باشیم.

اما از صبح امروز این بارش برف به اندازه‎ای رسید که باعث یخ‎زدگی و سختی عبور و مرور در محورهای کوهستانی استان و بخصوص محور کوهستانی توسکستان که محور مواصلاتی استان گلستان به استان سمنان است شود.

این بارش برف در سنوات گذشته و به خصوص در چند هفته گذشته مشکلات شدیدی را برای مسافران بوجود آورده بود و خبرگزاری فارس نیز با تهیه گزارشی به سلسله مشکلات موجود در این محور پرداخت که هرچند باعث شد برخی از مدیران و مسئولان استانی نیز از تهیه این گزارش گلایه کنند اما این گزارش باعث شد تا امروز کمترین مشکل موجود را در این محور شاهد باشیم.

در حالی که از ساعات ابتدایی بامداد امروز همگان در حال استراحت بودند راهداران اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان برای جلوگیری از شرایط نامناسب برای تردد خودروها در محور توسکستان حاضر شده و با انجام عملیات نمک‎پاشی و اقدامات مناسب مانع یخ‎زدگی در مسیر شدند که تردد خودروها در این مسیر با شرایط مناسبی همراه بود.

هرچند که مأموران پلیس‎راه در ابتدای مسیر بر حسب وظیفه و برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی و مشکلات پیش‎رو به خودروهایی که زنجیر چرخ نداشته باشند اجازه ادامه مسیر را نمی‎داد اما مشاهدات خبرنگار فارس نشان می‎داد که به دلیل انجام عملیات نمک‎پاشی و حضور فعال راهداران تردد در این محور مشکل خاصی را ندارد و خوشبختانه تردد در محور توسکستان با کمترین مشکل امکان‎پذیر خواهد بود.

حفظ شرایط ایمن رانندگی در فصول سرد وظیفه راننده است

رئیس پلیس‎راه فرماندهی انتظامی استان گلستان امشب در این خصوص در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع راهداران شرایط عبور و مرور در محور توسکستان به گونه‎ای است که خودروها با کمترین مشکل می‎توانند ادامه مسیر دهند.

علیرضا قدمی اضافه کرد: اما پلیس بر حسب وظیفه و برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار و امکان اینکه در مسیرهای انتهایی حوزه استحفاظی استان گلستان و حتی مسیرهای ورودی به استان سمنان شرایط به گونه‎ای باشد که مسافران با مشکل مواجه شوند از ادامه تردد خوروهایی که دارای نقص فنی باشند و یا زنجیر چرخ به همراه نداشته باشند جلوگیری خواهیم کرد.

وی افزود: نکته بسیار مهم این است که مسافران این موضوع را مد نظر داشته باشند که اقدامات پلیس برای فراهم کردن شرایط سفری بی‎خطر و آرام برای آنها است و مسافران توصیه‎های پلیس را جدی بگیرند.

رئیس پلیس‎راه فرماندهی انتظامی استان گلستان در پاسخ به این سوال که آیا همراه داشتن زنجیر چرخ و رعایت نکات رانندگی در شرایط برفی و زمستانی مختص مسیرهای برفی است، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون رعایت نکات ایمنی و حفظ شرایطی ایمن در هنگام رانندگی برای سرنشینان و سایر خودروهای حاضر در منطقه بر عهده راننده است.

قدمی متذکر شد: همراه داشتن زنجیر چرخ، سالم بودن خودرو، همراه داشتن زنجیر چرخ و رعایت نکات دیگر از جمله مسائلی است که باید راننده خودرو در فصول سرد سال و بخصوص در محورهایی که شرایط از وضعیت ویژه‎ای برخوردار است حتما مورد توجه قرار داده و آنها را رعایت کند.

وی در پایان عنوان کرد: رانندگان می‎توانند قبل از حرکت، وضعت جاده‎های استان را از مرکز کنترل جاده‎های پلیس‎راه استان گلستان جویا شده و سپس نسبت به انجام سفر اقدام کنند.

براساس این گزارش، در حال حاضر تمام محورهای استان گلستان باز و تردد در آنها جریان دارد و در محورهای کوهستانی استان گلستان نیز شاهد بارش برف هستیم و رعایت نکات ایمنی برای تردد در این محورها امری ضروری و لازم است.

انتهای پیام/83004/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول