اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان:

شاخص افتخار علمی هر کشور را سطح پژوهش تعیین می‌کند

مسئول کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان گفت: شاخص افتخار علمی هر کشور را سطح پژوهش تعیین می‌کند.

شاخص افتخار علمی هر کشور را سطح پژوهش تعیین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، نخستین نشست تخصصی اصول پژوهش در منابع علمی به همت کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان ظهر امروز در محل تالار گفت‌و‌گوهای شهید آشتیانی باشگاه علمی ـ فرهنگی دانشجویان جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد.

در این نشست اصول و روش‌های نوین پژوهش در منابع علمی در دانشگاه زنجان بررسی شد.

در طی این نشست «جمشید عینالی» عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان به ارائه جدیدترین راه کارهای پژوهش در منابع علمی خواهد پرداخت‌.

مسئول کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان با اشاره به اینکه ترقی ملی و بین‌المللی در عرصه پژوهش و فناوری وابسته به سطح آگاهی ما نسبت به اصول و مبانی پژوهش است، اظهار داشت: این حوزه به دلیل طبع پویای خود هر روز و هر لحظه تجربیات جدیدی را پشت سر می‌گذارد.

نوید کمالی شاخص افتخار علمی کشور را سطح پژوهش عنوان کرد و افزود: به تعبیر رهبر انقلاب تولید علم ابزاری موثر برای ایجاد قدرت نرم در کشور است که باید برای گسترش آن بیش از پیش برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: اگر دانشجویان به عنوان نسل جدید پژوهشگران کشور با اصول و روش‌های نوین پژوهش آشنا نشوند مطمئنا در آینده نخواهند توانست نقشی عمده در جریان خروشان علمی کشور و جهان داشته باشند.

مسئول کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان گفت‌: امیدواریم تلا‌ش‌های کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان در راستای ارائه مدلی نوین از پژوهش در عرصه‌های کاربردی مورد نیاز کشور علاوه بر تشویق بیش از پیش جوانان دانشجو به مشارکت در عرصه‌های علمی، بستر را برای تعالی فردی و اجتماعی دانشجویان مهیا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان در ادامه این نشست با تاکید بر اهمیت حوزه آموزش در مسائل مرتبط با پژوهش ادامه داد: همواره زندگی انسان تحت تاثیر تغییرات گوناگونی است و به منظور کنار آمدن با این متغیر‌ها به خلاقیت و نوآوری نیاز است.

جمشید عینالی با اشاره به اینکه هر ایده خلاقی در صورتی امکان ظهور عینی می‌یابد که به طور عملی آزمون شود، اظهار کرد: این امر بیشتر در قالب انجام طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی میسر است‌.

وی خاطرنشان کرد: باید پذیرفت ارتباط توسعه پایدار با ساختارهای علمی و پژوهشی جامعه، رابطه‌ای تنگاتنگ دارد که از خلال آن می‌توان از یافته‌ها و نظریات ارزشمند در راستای اهداف ملی بهره‌برداری کرد.

این مسئول با تاکید بر اهمیت حوزه پژوهش تصریح کرد: فرهنگ پژوهش به همراه خود نوعی آینده‌نگری را همراه دارد و شناخت ظرفیت‌های علمی و پژوهشی می‌تواند در اشاعه و تقویت فرهنگ پژوهش موثر باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف نیازمند این موضوع هستیم که دانشجو و پژوهشگران جوان خود را با اصول علمی و عملی روزآمد پژوهش آشنا شوند، اضافه کرد: دانشجو با فعالیت‌های پژوهشی موفق می‌تواند جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.

این مدرس دانشگاه در ادامه با بیان اینکه از جمله عوامل بسیار مهم در شناخت مشکلات جامعه و یافتن راه حل برای آنها، امر پژوهش و تحقیق است، خاطرنشان کرد: کم توجهی به این عرصه می‌تواند ما را از خودکفایی ملی در عرصه پیشرفت محروم کند‌.

انتهای پیام/2308/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول