اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه همدان:

فرهنگ بسیجی فرهنگ ارتقای سطح علمی است

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: فرهنگ بسیجی، فرهنگ ارتقای سطح علمی است.

فرهنگ بسیجی فرهنگ ارتقای سطح علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه ظهر امروز در اجلاسیه سالانه سازمان بسیج دانش‌آموزی همدان ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: فرهنگ بسیج خمیرمایه رشد و تعالی انسان به سمت خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه هفته بسیج یک آغازی برای هم‌اندیشی و گسترش ارتباطات بین اقشار مختلف بسیج است، افزود: بسیجیان فعال در این هفته به بررسی نقاط قوت و ضعف فعالیت خود پرداخته تا بتوانند به درجات بالاتری دست یابند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: بسیجیان باید سعی کنند در زندگی فردی و اجتماعی وظایفی که اسلام و نظام بر دوش آنها نهاده است را به نحو‌احسن انجام دهند.

وی با بیان اینکه نخستین گام برای رسیدن به این مهم، شناخت اسلام است، گفت: طبق فرمایشات امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، نقطه شروع در اسلام‌شناسی و دین‌شناسی است.

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه آینده انقلاب در گرو تربیت دانش‌آموزان است، بیان کرد: دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان بسیجی تأثیرگذاران و آینده‌سازان ایران اسلامی خواهند بود.

وی با بیان اینکه اگر این قشر از جامعه خوب تلاش کنند، آینده کشور تضمین خواهد شد، خطاب به روسای مجامع علوی و فاطمی ابراز داشت: شما دانش‌آموزان با در اختیار داشتن، امکانات، تکنولوژی و فناوری می‌توانید گام‌های بلند و بزرگی برای کشور بردارید.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه مسائل انقلاب اسلامی، اصول و ارزش‌های نظام، از دغدغه‌های مسئولان کشور است، گفت: شما دانش‌آموزان بسیجی در سطح کشور و استان، باید کار اساسی و ماندگاری انجام دهید.

وی در ادامه بر لزوم شناخت اسلام تأکید کرد و گفت: اسلام بر سه پایه‌ عقلانیت، معنویت، عدالت استوار است.

سردار ابوحمزه تصریح کرد: جنبه عقلانیت اسلام در عرصه علم کلام و اصول اسلام، جنبه معنویت آن در عرصه‌ اخلاق و جنبه عدالت در عرصه شریعت اسلام تبیین شده است.

وی با بیان اینکه اعضاء مجامع علوی و فاطمی در بسیج باید از غنای فکری برخوردار باشد تا بر همه آحاد جامعه تأثیرگذار باشد، ادامه داد: اسلام دین عمل است و اعضای مجامع دانش‌آموزی باید بتوانند یافته‌های ذهنی خود را در عمل به‌کار گیرند تا برای جامعه دانش‎آموزی موثر باشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر اینکه لازمه مفید بودن هر انسانی معنویت در اعمال و رفتار است، افزود: مرحله بعد در رسیدن به موفقیت، دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی است که باید اهداف و راهکارهای مقابله با دشمن را رصد کرد.

وی با بیان اینکه یک بسیجی مومن و معتقد باید بصیر بوده و توطئه‌های دشمن را بشناسد، تصریح کرد: فعال بسیجی باید فارغ از روحیه بی‌تفاوتی و بی‌انگیزگی نسبت به مسائل کشور و دنیا باشد.

سردار ابوحمزه بر داشتن روحیه شاد و با نشاط در دانش‌آموزان بسیجی تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزان بسیجی در تمام کشور باید با داشتن روحیه شاد در همه عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تحصیلی نه تنها درکشور بلکه در دنیا حرف اول را بزنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ بسیجی، فرهنگ ارتقاء سطح علمی است، ابراز داشت: همه اقشار بسیج باید با ابتکار و خلاقیت به فعالیت خود در سازمان‌های بسیج ادامه دهند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه داشتن برنامه یکی از مهمترین عوامل رسیدن به موفقیت است، گفت: تا زمانی که انسان با معنویت، معرفت و برنامه نباشد، نمی‌تواند دیگران را به سمت موفقیت و مدارج بالا سوق دهد.

انتهای پیام/89024/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول