اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

بسیج ماندگارترین یادگار رهبر کبیر انقلاب است

امام جمعه بروجرد گفت: بسیج ماندگارترین یادگار بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نهاد مقدسی است که پیروزی نظام اسلامی را تضمین کرده است.

بسیج ماندگارترین یادگار رهبر کبیر انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی ظهر امروز در گردهمایی فرماندهان پیشکسوت بسیجی، اظهار کرد: هفته بسیج یادآور دلاورمردی، ایثارگری و فداکاری‎های دلاورمردان و شیرزنان بسیجی است.

وی این هفته را فرصت مناسبی برای تجلیل و تکریم بسیجیان دانست و افزود: فرهنگ بسیجی حق حیات بر این ملت و کشور دارد.

امام جمعه بروجرد یادآور شد: ایثارگری و فداکاری قهرمانان بسیجی در جبهه‎های حق علیه باطل ماشین جنگی دشمن متجاوز را در هم شکست و پیروزی را برای جبهه حق به ارمغان آورد.

ترابی ادامه داد: اگر نقش معجزه‌آسای بسیج در دوران دفاع مقدس نبود، شاید نمی‌توانستیم هشت سال رزم بی‎امان و مقابله با تهاجم نظامی دشمنان خود را که مجموعه‎ای از قدرت‎های مستکبر شرق و غرب عالم بود را دوام آورده و پیروز شویم.

وی اضافه کرد: اگر بسیج در صحنه نبود، سازندگی کشور پس از جنگ تحمیلی اتفاق نمی‎افتاد و حوادث، آشوب‎ها و فتنه‎های منافقان قدیم و جدید در مقاطع مختلف مهار و طومار فتنه‌‏گران در هم پیچیده نمی‏‌شد.

امام جمعه بروجرد عزت، عظمت، اقتدار و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون حضور ایثارگرانه بسیج در صحنه‎های دفاع از کشور و نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس نقش خود را در دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران به خوبی ایفا کرده و نشان داد، بسیجی سر به فرمان الهی فرود آورده و مطیع اوامر ولایت مطلقه فقیه است.

ترابی با اشاره به اینکه بسیج محدود در حصار زمان و مکان نیست، گفت: از صدر اسلام تاکنون هر کجا خون پاکی در رگ‎ها جاری بود، قلب بسیج آنجا می‎تپیده است.

وی اضافه کرد: دوران دفاع مقدس بستر را برای حضور در عرصه جهاد فی سبیل‌الله فراهم کرد و بسیجیان در اوج جوانی توانستند اسطوره‎های جنگ شوند که پاداش حضور آنها در میدان جنگ غلطیدن به خاک و خون و شهادت بود.

امام جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: تداعی دوران دفاع مقدس با نام بسیج و بسیجی در اذهان عمومی مرهون خاطر جاوید مردانی است که شهادت برای آنها احلی من‌العسل بود و به هنگام رزم کوه در برابر صلابت و استواری آنها می‌لرزید و آسمان از بلندای همت آنها خجلت‌زده می‌شد.

ترابی تاکید کرد: بسیج یک فرهنگ و تفکر است، لذا نه منحصر به زمان جنگ است و نه محدود به پایگاه و پادگان نظامی و بر این اساس دیگر نمی‌توان ظرف محدودی را برای آن در نظر گرفت.

انتهای پیام/2304/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول