اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب در اهواز

با وجود برگزاری هم‌زمان چند نمایشگاه؛ نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان از رونق نیفتاد

نمایشگاه کتاب خوزستان که از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی استان است، در حالی برگزار شد که چند نمایشگاه دیگر در نمایشگاه بین‌المللی خوزستان در حال برگزاری است اما نتوانست نمایشگاه کتاب را در خوزستان از رونق بیندازد.

با وجود برگزاری هم‌زمان چند نمایشگاه؛ نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان از رونق نیفتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در سه سالن از نمایشگاه بین‌المللی خوزستان دایر است که امسال نیز مانند سال‌های گذشته استقبال پرشور و گرمی از سوی خوزستانی‌های کتاب‌دوست داشته است به گونه‌ای که با اضافه شدن یک ساعت به ساعات فعالیت نمایشگاه زمان بازدید به ساعت 22 تغییر یافت.

البته استقبال از نمایشگاه کتاب در روزهای پایانی برگزاری این نمایشگاه نسبت به روزهای نخست یقینا خیلی بهتر می‌شود.

در کنار نمایشگاه کتاب خوزستان در نقاط مختلف شهر اهواز نیز نمایشگاه‌های مختصر کتاب برگزار است که گویا برخی ناشرانی که موفق به گرفتن غرفه در این نمایشگاه نشدند محصولات فرهنگی خود را با بردن در مرکز شهر در اختیار کتاب‌دوستان قرار می‌دهند.

در این بساطی‌ها نیز فروش خوبی مشاهده می‌شود که فروشندگان اقدام به عرضه کتاب با تخفیف‌های تا 40 درصد نیز کرده‌اند.

در این نمایشگاه 450 ناشر از سراسر کشور حضور دارند که انتشارات خود را با تخفیف‌های 10 تا 20 درصد عرضه می‌کنند؛ البته طبق روال همیشگی معمولا تخفیف‌ها در روزهای پایانی نمایشگاه به 40 درصد نیز می‌رسد و به گمان شهروندان اهوازی نیز خرید خود را به روزهای پایانی موکول کرده‌اند.

تنوع کتاب در این نمایشگاه بسیار بالا است و حضور همه اقشار در این نمایشگاه به وفور دیده می‌شود که از نقاط مثبت متولیان نمایشگاه در گزینش ناشران است.

همایون قنواتی،‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز در این خصوص اظهار کرد: نمایشگاه کتاب امسال تفاوت چندانی با سا‌ل‌های گذشته نداشته است اما تعداد ناشران و غرفه‌ها افزایش خوبی داشته است.

وی افزود: در این نمایشگاه گروه‌های مختلفی از ناشران در حوزه‌های مختلف حضور دارند که بیشتر در حوزه‌های ادبی، هنر، معماری، کتب دینی و قرآنی هستند.

قنواتی گفت: دعوت از نویسندگان و شاعران و پژوهشگران که با برگزاری جلسات هم‌اندیشی و کارگاه‌هایی در حوزه ادبیات در نمایشگاه شرکت کردند از دیگر اقدامات مهم این نمایشگاه در سال جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: همچنین رونمایی از چند کتاب توسط نویسندگان خوزستانی در نمایشگاه از جمله خالد لویمی و میترا معینی از بخش‌های مهم این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: غرفه‌داران در نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان که برای حضور در این نمایشگاه معمولا از چند ماه گذشته اقدام به ثبت‌نام در سایت کردند و عمدتا از ناشران هستند، در نمایشگاه حضور یافتند.

قنواتی با بیان اینکه یارانه‌ای که در اختیار مردم برای خرید کتاب قرار گرفته است با تخفیف 20 درصد از بانک صادرات است، گفت: 10 تا 20 درصد نیز تخفیف ناشران است که ملزم به ارائه این تخفیف هستند و بعضی از ناشران نیز می‌توانند با تخفیف بیشتر کتاب‌های خود را عرضه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از دستگاه‌ها و ارگان‌ها خواست بر اساس راهکارهای قانونی از این نمایشگاه بهره ببرند که برخی ارگان‌ها در این زمینه اقدام کردند.

انتهای پیام/72022/الف30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول