اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد

ثبت 30 وقف جدید در 9 ماهه امسال در قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از ثبت 30 وقف جدید در 9 ماهه سال جاری در این استان خبر داد.

ثبت 30 وقف جدید در 9 ماهه امسال در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکردی از فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 وقف جدید به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: برگزاری ویژه برنامه آرامش بهاری در عید نوروز، سوگواره نبوی همزمان با شهادت حضرت زهرا (س)، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان و طرح نشاط معنوی به منظور محتوا دادن به اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در سال جاری محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه محرم، اطعام عزاداران حسینی از محل نیات واقفان و طرح تربیت حافظان قرآنی از دیگر برنامه‌های فرهنگی انجام شده در سال جاری است.

این مسئول عنوان کرد: طرح‌های مهر تندرستی در راستای حمایت از بیماران نیازمند به درمان و پیوند آسمانی به منظور کمک به 120 زوج جوان از جمله دیگر برنامه‌های فرهنگی اجرا شده از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در سال جاری به حساب می‌آید.

نوروزی در ادامه برخی از فعالیت‌های اقتصادی مجموعه خود را بیان و از آن جمله به احداث درمانگاه خیریه از محل موقوفات قازان ابن ارغوان واقع در شهر بیدستان با زیربنایی بالغ بر یک هزار و 536 مترمربع با پیشرفت فیزیکی 70 درصد، پروژه مسکونی 160 واحدی از محل مزبور با زیربنای 17 هزار و 790 مترمربع و با پیشرفت 80 درصد و همچنین احیای یک قطعه باغ پسته مربوط به موقوفات عنایت‌الله بوئینی واقع در قلعه حسین‌آباد بویین‌زهرا به تعداد 220 نهال پسته اشاره کرد.

وی همچنین از رو به اتمام بودن طرح تملک محیط پیرامون امامزاده حسین(ع) خبر داد و افزود: یکی از مشکلات ما در این پروژه افرادی هستند که از فروش منزل خود سر باز می‌زنند و در اجرایی شدن طرح وقفه ایجاد کرده‌اند، این در حالی است که قیمت‌های پیشنهادی ما در برخی موارد یک و نیم برابر بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خاتمه به احداث یک باب ساختمان از عواید موقوفات حاج محمدحسین خزانه واقع در شهر الوند به منظور مداوای بیماران همودیالیز با زیربنای یک هزار و 200 مترمربع و در چهار طبقه اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرحله سفت‌کاری این پروژه به اتمام رسیده و برآورد هزینه آن 2 میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: این مرکز هدیه‌ای به بیماران دیالیزی است که به صورت رایگان به آنان خدمات می‌دهد و نخستین بیمارستان وقفی همودیالیز در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/77015/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول