اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

هدف دشمن جدایی دانشگاه از دین است

امام جمعه اصفهان گفت: هدف امام راحل از تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه ناکام گذاشتن دشمن از جدایی جامعه نخبه دانشگاهی از دین و دیانت و تبدیل شدن دانشگاه به فضای سکولار بود.

هدف دشمن جدایی دانشگاه از دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی که با حضور جامعه روحانیون، اساتید و رؤسای دانشگاه‌های اصفهان به میزبانی حوزه علمیه اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: در مسئله وحدت حوزه و دانشگاه هنوز خوب تفکر نشده است.

وی بیان کرد: متأسفانه افراد هنوز به مفهوم و منظور وحدت حوزه و دانشگاه به معنای صحیحی نرسیده‌اند و چنان چه بخواهیم به معنای حقیقی وحدت حوزه و دانشگاه دست پیدا کنیم و آن را بفهمیم، باید ببینیم که دشمن قصد جدا کردن چه چیزهایی را از یکدیگر دارد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه هرگز به معنای وحدت علم و دین نیست و این دریافتی ساده‌انگاری است، چراکه علم و دین هرگز جدا از هم نبوده و نیست.

وی تاکید کرد: حقیقت این است که دروس حوزوی نیز علم تلقی شده و چه بسا مشکل‌تر از علوم تجربی، پزشکی و مهندسی هم هستند، بنابراین هم دروس حوزوی و هم دانشگاهی علم تلقی شده و نقطه تفاوت معلول آنها است.

طباطبایی‌نژاد افزود: نظریه‌ای دیگر هم پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه مبنی بر افزایش پیوند ارتباط حوزویان و دانشجویان است که این نظریه نیز برای وحدت حوزه و دانشگاه صحیح نیست، چراکه فرزندان جامعه روحانیت نیز در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

وی یادآور شد: ما معتقدیم که تحصیل علوم تجربی و دانشگاهی همچون تحصیل علوم حوزوی برای جامعه اسلامی ضروری و واجب کفایی است.

امام جمعه اصفهان به تعبیر رهبر معظم انقلاب پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه بر اساس فرمایش رهبری در واقع وحدت در هدف است، دشمن می‌خواهد که مردم را از دین جدا کند و همواره تمام تلاش خود را در طول تاریخ برای جدایی جامعه علمی و نخبه از دین کرده است.

وی عنوان کرد: تلقین به جامعه دانشگاهی قبل از انقلاب مبنی بر بی‌کفایتی روحانیت و همچنین تلقین به جامعه حوزوی مبنی بر بی‌دینی جامعه دانشگاهی اتفاقی نبود، بلکه کاری از سوی دشمن و برنامه‌ریزی شده بود.

طباطبایی‌نژاد ضمن تاکید بر ضرورت حضور روحانیت در کنار جامعه اسلامی به منظور هدایت به مسیر و راه صحیح، گفت: جدایی مردم از روحانیت به منزله آغاز گمراهی است و مصداق بارز آن در شرایط امروز داعش است که تنها پوسته‌ای ظاهری از اسلام را دریافت کرده و دست به ارتکاب جنایات وحشیانه می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: قصد اصلی دشمن تربیت و ترویج دانشگاهی بی‌دین است و هدف آن ایجاد جدایی بین دانشگاه و دیانت بوده و این به معنای سکولار کردن دانشگاه است.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در راستای کسب استقلال و عدم وابستگی به دشمن است.

انتهای پیام/63030/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول