اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل کاریابی کمیته امداد خبر داد

آموزش فنی ‌و حرفه‌ای 9 هزار مددجو کمیته امداد کرمان‌

معاون مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 9 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان کرمان آموزش‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت فنی‌ و حرفه‌ای را گذرانده‌اند.

آموزش فنی ‌و حرفه‌ای 9 هزار مددجو کمیته امداد کرمان‌

جلال شیخ‌پور ‌در حاشیه بازدید از طرح‌های خودکفایی کمیته امداد کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: افتتاح دفاتر کاریابی کمیته امداد که با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و انجمن کاریابی‌ها راه‌اندازی شده‌اند از جمله اهداف سفرم به استان کرمان است.

معاون مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان در این دفاتر توسط کمیته امداد تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات یکی از روش‌های ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد است، بیان داشت: اشتغال مددجویان کمیته امداد از طریق مراکز کاریابی یکی دیگر از روش‌های ایجاد اشتغال برای مددجویان است و این نیروها از طریق بسته‌های تشویقی کمیته امداد جذب بازار کار می‌شوند.

شیخ‌پور افزود: کمیته امداد نسبت به سایر مجموعه‌ها امتیازات منحصر به فردی برای اشتغال مددجویانی که از طریق مراکز کاریابی و کارفرمایان مشغول به کار می‌شوند، پرداخت می‌کند و آموزش‌ نیروهای کار با هزینه‌های امداد یکی از این امتیازات است.

وی تصریح کرد: اختصاص بسته‌های تشویقی توسط کمیته امداد یکی از عوامل انگیزش کارفرمایان برای جذب مددجویان در بازار کار است.

شیخ‌پور گفت: یکی از این بسته‌های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه نیروی کار کمیته امداد است که در سال اول 100 درصد حق بیمه و در سال دوم 50 درصد این حق بیمه توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین دفاتر کاریابی که برای امداد فعالیت کنند و عامل جذب نیروی کمیته امداد شوند، بابت جذب هر نیرو از مددجویان در بازار کار مبلغ 400 هزار تومان به آنان پرداخت می‌شود.

شیخ‌پور با بیان اینکه در حال حاضر هزینه جذب نیروی کار توسط مراکز کاریابی به ازای هر نفر 300 هزار تومان است، عنوان کرد: مراکز کاریابی که از مددجویان کمیته امداد به کار گیرند به ازای هر نفر 400 هزار تومان توسط کمیته امداد به آنان پرداخت می‌شود و در مناطق محروم این مبلغ با 20 درصد افزایش پرداخت می‌شود.

معاون مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور ادامه داد: این شیوه کار کمیته امداد برگرفته از سیاست‌های اساسی امداد در زمینه‌ی توانمندسازی خانواده‌های زیر حمایت به صورت ریشه‌ای اصولی، پایه‌ای و مستحکم است.

شیخ‌پور تأکید کرد: این بسته‌های تشویقی به صورت منحصر به فرد توسط مجموعه امداد انجام می‌شود.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان اشتغال کمیته امداد را یکی از نکات مهم و مورد نظر کمیته امداد در پیشبرد اهداف اشتغال، تربیت کارشناسان نخبه و زبده در مجموعه کمیته امداد دانست.

شیخ‌پور افزود: به همین منظور اساتیدی از تهران به آموزش کارشناسان اشتغال کمیته امداد استان پرداختند تا شیوه‌های ایجاد انگیزه و تزریق سرمایه کار و فرهنگ کار به مددجویان توسط کارشناسان اشتغال کمیته امداد شوند.

معاون مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور گفت: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون بیش از 183 هزار نفر از کارشناسان در زمینه آموزش مددجویان دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد استان کرمان در بخش اشتغال مددجویان اقدامات خوبی انجام داده و معاونت کمیته اشتغال کمیته امداد با ظرفیت‌سازی در حال تربیت نیرو برای فرصت‌های صنعتی است که در استان کرمان ایجاد می‌شود.

شیخ‌پور اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 9 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان کرمان آموزش‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت فنی‌ و حرفه‌ای را گذرانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 555 نفر از مددجویان کمیته امداد از ابتدای امسال تاکنون از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کارشده‌اند و این امر نشان‌دهنده‌ اقدامات و فعالیت‌های موثر کمیته امداد استان کرمان در بخش‌ اشتغال است.

انتهای پیام/2446/گ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول