اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان‌ شرقی:

هنوز دستورالعمل‌های افزایش بهره‌وری کشاورزی تهیه نشده است

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان‌ شرقی گفت: با وجود گذشت چند سال از تصویب قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی، هنوز در پاره‌ای از مواد آن دستورالعمل‌های اجرایی تهیه نشده است.

هنوز دستورالعمل‌های افزایش بهره‌وری کشاورزی تهیه نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهرام شفیعی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی بررسی خلاءهای قانونی بخش کشاورزی و اصلاحیه قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه سازمانی تخصصی غیر دولتی در بخش کشاورزی می‌تواند نقش موثری در کوچک‌سازی دولت ایفا کند خواستار اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی در خصوص واگذاری تصدی‌گری‌ها به سازمان نظام مهندسی کشاورزی شد.

وی افزود: با ورود فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی به عرصه تولید، امکان رقابت در بازارهای جهانی در عرضه محصولات کشاورزی فراهم خواهد شد.

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرایی نشدن کامل موادی از قانون افزایش بهره‌وری افزود: با وجود گذشت چند سال از تصویب قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی، هنوز در پاره‌ای از مواد آن دستورالعمل‌های اجرایی تهیه نشده و اقدام عملیاتی برای اجرایی شدن این قوانین به صورت کامل صورت نگرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر سهم قابل توجه قانون افزایش بهره‌وری در توسعه بخش کشاورزی گفت: قانون فوق یکی از قوانین بسیار خوب در بهبود وضعیت کشاورزی کشور است و اگر این قانون بصورت کامل اجرایی شود یقینا شاهد افزایش تولید در این بخش خواهیم بود.

وی خواستار تغییر نوبت اصلاحیه این قانون در صحن علنی مجلس شد و افزود: در صورت تصویب جایگاه سازمان نظام مهندسی در عرصه تولید بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/60002/ط20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول