اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

طرح گردشگری گیلارلوی گرمی تا اسفندماه افتتاح می‌شود

استاندار اردبیل گفت: طرح گردشگری گیلارلوی گرمی تا اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح گردشگری گیلارلوی گرمی تا اسفندماه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در بازدید از طرح‌های عمرانی و خدماتی شهر گرمی اظهار کرد: این طرح با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و با هدف ایجاد یک مجموعه تفریحی و گردشگری سالم احداث می‌شود که شامل هتل،‌ رستوران و برخی زیرساخت‌های مورد نیاز است.

وی اشتغالزایی این طرح را 150 نفر اعلام کرد و گفت: تا اسفندماه این مجموعه گردشگری افتتاح می‌شود تا در تعطیلات نوروزی هموطنان و گردشگران بتوانند از این منطقه استفاده کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به اجرای پروژه نیمه‌تمام سد عمارت در گرمی افزود: این سد که در سال‌های گذشته به حالت راکد و نیمه‌ تعطیل در آمده بود به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار مورد توجه قرار گرفت تا زمینه تکمیل آن فراهم آید.

خدابخش در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با احداث این سد تا 200 میلیون متر مکعب از هدررفت منابع آب در شمال استان اردبیل جلوگیری می‌شود که با اختصاص اعتباری برای رودخانه‌های مرزی و سدهای احداث شده در این زمینه امیدواریم هر چه سریع‌تر سد عمارت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد:‌ در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اردبیل 31 میلیارد تومان برای فعال کردن این پروژه اختصاص یافت تا این مجموعه در سه شیفت کاری فعال شده و زمینه بهره‌برداری‌ آن برای کشاورزان منطقه در سال‌های آینده فراهم آید.

خدابخش اضافه کرد: ‌در سه سال آینده تلاش می‌کنیم تا این سد تکمیل شود و بیش از 13 هزار هکتار اراضی منطقه را به زیر کشت محصولات آبی ببرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای برنامه‌ریزی استان در بازدید از کارخانه شیرآلات قهرمان نیز ادامه داد: فضای فیزیکی ایجاد شده برای این مجموعه بسیار مطلوب و گسترده است و سرمایه‌گذار سعی کرده تا به نیت ایجاد اشتغال در منطقه سکونتی و زادگاهی خود این مجموعه را راه‌اندازی کند.

وی در ادامه گفت:‌ در یک سال اخیر سعی کردیم تا گاز و سایر نیازمندی‌های این سرمایه‌گذار را برای واحد بزرگ شیرآلات قهرمان مهیا کنیم چراکه بر این باوریم راه‌اندازی این مجموعه می‌تواند زمینه اشتغال، کارآفرینی، توسعه اقتصادی و تجارت برتر را فراهم آورد.

خدابخش افزود: اگر شیرآلات قهرمان در دو سال آینده راه‌اندازی شود زمینه اشتغال هزار جوان بیکار منطقه گرمی و شهرهای همجوار را فراهم می‌کند که قطعاً ما نیز از محل صندوق توسعه ملی آمادگی داریم برای چنین مجموعه‌هایی تسهیلات پرداخت کنیم.

انتهای پیام/‌62006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول