اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش توسعه فوتبال سیریک مطرح شد

لزوم تشکیل تیم‌های پایه در سیریک

نخستین همایش توسعه فوتبال در سیریک برگزار شد که طی آن پیرامون مسائلی همانند چاره‌اندیشی برای افزایش امکانات و تامین زمین‌های فوتبال و تشکیل تیم‌های پایه فوتبال بحث شد.

لزوم تشکیل تیم‌های پایه در سیریک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرسیریک، معاون فرماندار این شهرستان عصر پنج‌شنبه در این همایش گفت: تمام تلاش مسئولان شهرستان سیریک کمک به رشد و تعالی ورزش این شهر است.

حسن عباسی افزود: اگر جامعه‌ای پویا و بانشاط می‌خواهیم، باید آحاد مردم در فعالیت‌های ورزشی مشارکت کنند و در این زمینه فعالان ورزشی باید وارد عرصه حمایت از ورزش شوند.

وی با اشاره به موانع و تهدیدهایی که نسل جوان شهر را مورد هدف قرار داده، گفت: مشاغل کاذب از جمله تهدیداتی است که جوانان شهر را هدف قرار داده و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و تنها ورزش است که می‌توان با ترویج آن نسل جوان را از تهدیدات مصون نگه داشت.

معاون فرماندار بندرسیریک اظهار داشت: مسئولان استانی باید به شهرستان نوپای سیریک نگاه ویژه‌ای داشته باشند و برای فعال کردن ورزش امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیشتری در اختیار جوانان این شهرستان قرار دهند، زیرا این شهرستان از کمترین امکانات ورزشی بهره‌مند است.

رئیس اداره ورزش و جوانان سیریک نیز در ادامه گفت: یکی از مشکلات اصلی ورزش این شهرستان عدم امکانات و نبود زیرساخت‌هاست و فعالیت‌های ورزشی نیز با امکانات و تجهیزات می‌تواند دنبال شود.

محمد آیین‌طلب اظهار داشت: با تمام این کمبودها با همین بضاعت کم فعالیت‌های چشمگیری با مشارکت خیران، نهادها و ارگان‌ها انجام می‌شود و در راس آن فوتبال است که حق زیادی به گردن ورزش دارد.

وی افزود: این شهرستان با 40 هزار نفر جمعیت، تنها دارای یک زمین فوتبال است که نیاز مشتاقان به این رشته را برطرف نمی‌کند.

عبدالحمید سعدین رئیس هیئت فوتبال شهرستان سیریک نیز گفت: این همایش به منظور توسعه فوتبال به صورتی برنامه‌ریزی شده و علمی در این شهر برپا گردیده و کمیته‌های هیئت فوتبال برنامه‌های مختلفی را برای پیشرفت فوتبال در این شهر تدارک دیده‌ و هیئت فوتبال استان نیز می‌تواند برای رشد فوتبال شهرستان سیریک کمک و مساعدت کند.

رئیس هیئت فوتبال استان هرمزگان نیز گفت: این همایش شروع خوبی برای دیگر هیئت‌ها در شهرستان‌هاست و مایه مباهات است که رئیس هیئت یک شهرستان نوپا برای رشد و توسعه فوتبال شهر خود با روش علمی برنامه‌هایش را دنبال می‌کند.

عبدالمجید دبیده افزود: نیازسنجی یکی از عوامل پیشرفت هر رشته ورزشی است و در فوتبال برای برنامه‌ریزی درازمدت، بیشترین کارایی را دارد.

وی اظهار کرد: تعامل با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها می‌تواند برای فوتبال ما مفید و کارساز باشد.

این مسئول با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که هیئت فوتبال سیریک باید دنبال کند تشکیل تیم‌های پایه است، اظهار داشت: اگر شهرستان سیریک آمادگی داشته باشد، می‌توانیم فستیوال فوتبال پایه را در سیریک برگزار کنیم.

وی یادآور شد: برای آموزش مربیگری و داوری، استان هرمزگان آمادگی دارد تا کلاس‌های آموزشی داوری و مربیگری را در این شهرستان برگزار کند.

عبدالرحیم فرخنده مسئول کمیته آموزش استان هرمزگان نیز گفت: یکی از فاکتورهای توسعه پیشرفت فوتبال، آموزش‌های لازم در مربیگری و داوری است و از وظایف ذاتی فدراسیون فوتبال نیز آموزش است.

وی افزود: تا زمانی که مربیان و داوران ما خود را به آموزش نوین مسلح نکنند، نباید انتظار پیشرفت فوتبال در استان داشته باشیم و یکی از فاکتورهای لازم برای مربیان و داوران فوتبال بالا بردن سطح تحصیلات آکادمیک است.

فرخنده اظهار داشت: طی هفته آینده کلاس D مربیگری در این شهرستان برگزار می‌شود و این ظرفیت در شهرستان است که کلاس‌های سطح یک مدیریت، فوتسال و فوتبال را در آن برگزار کرد.

انتهای پیام/88001/گ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول