اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل:

راه‌اندازی منطقه آزاد گردشگری سبلان قطعی شده است

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: راه‌اندازی منطقه آزاد گردشگری سبلان نهایی شده و به زودی مراحل اجرایی این منطقه آغاز می‌شود.

راه‌اندازی منطقه آزاد گردشگری سبلان قطعی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرمؤذن پیش از ظهر امروز در دومین گردهمایی معتمدان و مسئولان شهرستان اردبیل در نقد عملکرد سه ساله نمایندگان در سالن ولایت اردبیل گفت: بزرگترین کارنامه کاری ما در مجلس نهم شورای اسلامی انتخاب مجید خدابخش به استانداری اردبیل به عنوان زینت استانداران کابینه یازدهم است که عملکردی بالاتر از آن نمی‌توانیم ارائه کنیم.

وی با انتقاد از کسانی که در برابر فعالیت‌ها و کارهای انجام شده مدرکی نیز از نمایندگان طلب می‌کنند، ادامه داد: ما آن قدر در شهر عباس‌بن علی (ع) ذلیل نشدیم که عده‌ای بخواهند برای کارهای انجام شده از ما مدرکی انتظار داشته باشند.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل به دیدارهای مکرر خود با وزرا و همچنین دیدارها و ارتباط مستمر با مردم و بیان مشکلات و پیگیری آن‌ها از طریق مجلس گفت: بهترین سیاست به فرمایش علی (ع) صداقت در بیان است که بنده آمادگی دارم به تک تک سئوالات و پرسش‌های مطرح شده صادقانه جواب دهم چراکه در دیدگاه ما که منبعث از دیدگاه اسلام ناب است سیاست در سه رکن صداقت، کیاست و شجاعت تعریف می‌شود.

پیرمؤذن با اشاره به تاریخچه انتخاب مجید خدابخش برای استانداری اردبیل از مجلس پنجم افزود: عده‌ای از نمایندگان در آن مقطع که حرکت توسعه شتاب‌آلود این استان را با اجرای طرح‌های بسیار نافرجام همچون چرم مغان به نابودی کشاندند در آن مقطع اجازه ندادند تا مجید خدابخش به استانداری اردبیل انتخاب شود.

وی عنوان کرد: در مجالس بعدی نیز زمینه این کار انجام نشد اما در مجلس نهم آن هم در دقیقه 90 نمود عملکرد بنده و برخی از همکاران و پیگیری‌های‌مان سبب شد تا مجید خدابخش از رقیب خود پیشی گرفته و به عنوان استاندار اردبیل انتخاب شود هر چند که برخی از استان‌ها نظیر آذربایجان‌شرقی و غربی نیز خواستار انتخاب او برای سمت استانداری بودند.

پیرمؤذن پیام انتخاب روحانی را برای ریاست جمهوری پیام صلح، آشتی و تفاهم جناح‌ها، گروه‌ها و احزاب مختلف اعلام کرد و ادامه داد: در نشستی که با معاون راهبردی رئیس جمهور داشتیم، قرار است برای اولین بار در طول تاریخ استان سال آینده میانگین اعتبارات این استان از 32 درصد به 58 درصد افزایش پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از تصویب منطقه آزاد گردشگری سبلان بعد از شاهکار استاندار اردبیل در اخذ مصوبه الحاق شمال استان به منطقه آزاد ارس خبر داد و عنوان کرد: اگر عده‌ای افراد حریص و فرصت‌طلب اجازه بدهند قطعا این منطقه آزاد گردشگری می‌تواند زمینه توسعه همه‌جانبه را فراهم کند.

وی از تکمیل زائرسرای اردبیلی‌ها در مشهد مقدس با تخصیص 50 میلیون تومان اعتبار به همت مخبر دزفولی خبر داد و گفت: مدیریت شایسته ضعیف‌ترین کشور و منطقه را می‌تواند به قوی‌ترین کشور و منطقه تبدیل کند همان‌ طوریکه در کشورهای مختلف بعد از جنگ جهانی این اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از پیگیری‌ها برای اکتشاف معدنی سه‌زون واقع در استان و جذب سرمایه‌گذاری‌های شرکت ایمیدرو، ایدرو و صنایع وابسته به آن خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با حضور این مجموعه‌های شبه دولتی زمینه و فرصت فعالیت بیشتر براساس ایجاد فرصت‌های اشتغال در حوزه صنعت فراهم شود.

پیرمؤذن با انتقاد از عملکرد نظام بانکی که چنگی به دل نمی‌زند،‌ خاطرنشان کرد: ما در حل مشکلات و دغدغه‌های روستاییان تصمیم‌گیری کردیم تا 35 درصد اعتبارات تملک دارایی در این مناطق هزینه شود.

وی از پیگیری‌ها برای اجرای پتروشیمی و راه‌‌آهن اردبیل خبر داد و گفت: به زودی شاهد فعالیت این پروژه‌ها و رفع برخی از نارسایی‌های گذشته در حوزه اجرایی این پروژه‌ها می‌شویم.

انتهای پیام/62001/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول