اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبسرد:

راهپیمایی عظیم اربعین امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخت

امام جمعه آبسرد گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ضربه محکمی به صهیونیست‌ها و داعشی‌ها وارد کرد و امنیت آنها را بیش از پیش به خطر انداخت.

راهپیمایی عظیم اربعین امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبسرد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرشریفی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته آبسرد در جمع مردم ولایت‌مدار و مؤمن این شهر با اشاره به ایام پیش‌روی آخر ماه صفر اظهار داشت: سه واقعه در صدر اسلام، برای ما تداعی می‌کند که به عنوان مسلمان در مقابل پیروی از خاتم پیغمبران وظایفی را بر عهده داریم که باید این موضوع توسط مبلغان به مردم انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مسلمانان شناخت نسبت به پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است، افزود: وظیفه دومی که بر دوش ما قرار دارد، اطاعات مطلق از دستورات آنها است؛ وقتی قبول کردیم که پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)، نمایندگان خداوند متعال بر روی زمین هستند، باید از دستورات آنها اطاعت محض داشته باشیم.

امام جمعه آبسرد ادامه داد: وظیفه سوم شاکر بودن نعمات خداوند متعال است که به واسطه نمایندگان خود به ما انتقال داده شده و قطعاً باید نسبت به این وظایف اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

میرشریفی با بیان اینکه باید با دوستان پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)، دوستی و با دشمنان آنها دشمنی کرد، تصریح کرد: این موضوع به عنوان تبرا و تولا جزء فروع‌ دین ما به حساب می‌آیند که مؤمنان باید نسبت به آنها دقت داشته باشند.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید نصرت و یاری‌ کننده پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) باشیم، گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی یک نصرتی نسبت به حضرت سیدالشهدا (ع) بود و همچنین حضور در نماز جمعه نیز نصرتی نسبت به امام زمان (عج) است، چراکه در نماز جمعه سربازان و یاران ایشان پرورش پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید امر و دستورات نمایندگان خداوند متعال را احیا کنیم، ادامه داد: ایجاد اتحاد و همدلی به عنوان امری است که باید به عنوان یک وظیفه به آن نگاه و اهمیت داده شود.

میرشریفی در قسمت دیگری از خطبه‌ خود به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این موضوع اتفاق بسیار بزرگ و بی‌نظیری بود که به رژه کوبنده‌ای علیه داعش و گروهک‌ها تکفیری تبدیل شد و خداوند متعال را شاکریم که اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری مراسم صلح‌آمیز و بی‌خطر اربعین در کربلا، پیام‌های روشنی را به همراه داشت، اضافه کرد: این موضوع ضربه محکمی به صهیونیست‌ها و داعشی‌ها وارد کرد و امنیت آنها را بیش از پیش به خطر انداخت؛ کسانی که برگزاری اربعین حسینی را برنامه‌ریزی کرده بودند، انتظار چنین جمعیت عظیمی را نداشتند.

امام جمعه آبسرد افزود: خدمت‌رسانی مسلمانان در راهپیمایی اربعین جامعه امام زمان (ع) را به تصویر کشیده بود و عده‌ زیادی از مردم بدون چشم‌داشتی به دریافت پول، به زائران خدمات ارائه می‌کردند؛ شنیده بودیم که در حکومت حضرت ولی‌عصر (عج) شاهد چنین موضوعی هستیم، اما تاکنون آن را با چشم خود ندیده بودیم.

وی با بیان اینکه حضور میلیونی ملت مسلمان در این مراسم حاوی پیام بسیار مهمی بود، متذکر شد: حضور بیش از 20 میلیون نفر زائر در خاک کشوری که در ماه‌های اخیر ناامن‌ترین کشور و جنگ‌زده بوده، پیام‌های زیادی را برای استکبار جهانی و به خصوص گروهک تروریستی داعش به همراه داشته است.

میرشریفی با بیان این موضوع که شرکت و حضور بیش از 1.5 میلیون نفر زائر  ایرانی صحنه‌های بسیار زیبایی را در مراسم اربعین ایجاد کرده بود، اذعان داشت: افتخار می‌کنیم که شیعه هستیم و اینگونه عامل وحدت و اتحاد به برکت ائمه اطهار (ع) شامل ما شده است و از مسئولان کشور می‌‌خواهیم که برنامه‌ریزی بهتری برای سال‌های آینده داشته باشند.

انتهای پیام/67015/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول