اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

مردم مشکلات موقوفات محله‌های خود را با اوقاف در میان بگذارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از مردم محله‌های مختلف خواست تا مشکلات موقوفات خود را با اداره اوقاف درمیان بگذارند تا در صورت امکان حل و فصل شود.

مردم مشکلات موقوفات محله‌های خود را با اوقاف در میان بگذارند

به گزارش خبرگزاری فارس یزد، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل ظهر امروز به دنبال سلسله نشست‌های نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با مردم محله‌های مختلف یزد و اشکذر، در جمع مردم محله پنبه کاران در مورد گلایه مردم از زمینی که در محله پنبه‌ کاران موقوفه بوده و راه دسترسی ندارد، اظهار داشت: پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکل را انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: در صورت مراجعه مردم و متولیان موقوفه به اداره اوقاف و امور خیریه، هر گونه همکاری را برای کسب مجوزهای قانونی و پروانه شهرداری انجام خواهیم داد.

عادل خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت مساجد نیز در صورتی که خیران به اداره اوقاف مراجعه داشته باشند، می‌توانیم از طریق تخفیف مالیاتی و یا پرداخت وام قرض الحسنه و بدون بهره و دیگر اقدامات لازم مساعدت را داشته باشیم.

رئیس مرکز بهداشت یزد نیز در این نشست اظهار داشت: در شهر یزد بیش از 600هزار نفر جمعیت وجود دارد و 20 مرکز درمانی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و مراکزی وجود دارد که 60 تا 80 هزار نفر را پوشش می‌دهند.

محمد صادق ابوالحسنی یادآور شد: در محله پنبه کاران، 6هزار نفر ساکن هستند بنابراین پایگاه بهداشتی باید برای این جمعیت ایجاد شود.

وی ادامه داد: امکانات لازم برای ساخت و تجهیز مرکز درمانی نداریم ضمن اینکه درمانگاهی که در این محله توسط یکی از افراد خیر ساخته شده بیش از 30 سال از ساخت آن می‌گذرد و هرگونه بازسازی آن نیاز به اعتبار جدید دارد که در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

سرپرست هیئت محمدی پنبه کاران یزد نیز در این نشست اظهار داشت: هنگامی که مسئولان قصد انتقال آب به یزد را داشتند، وزیر وقت گفته بود این عمل صرفه اقتصادی ندارد و لذا مرحوم آیت‌الله خاتمی در آن زمان گفته بودند پس جنگ هم صرفه اقتصادی ندارد، چرا می‌جنگید.

محمدجواد فارغ یزدی افزود: اکنون نیز مسئولان باید با استفاده از تبصره‌های قانونی مشکل مردم را حل کنند زیرا متاسفانه زندگی در این بافت در برخی قسمت‌ها بیشتر شبیه مردگی است تا زندگی و آیا مسئولان شهر حاضرند حتی یک ساعت در چنین مکانی زندگی کنند.

وی تصریح کرد: در انتهای بن‌بست سه متری جنب حسینیه پنبه کاران روبروی آب انبار، مجوز برجی مسکونی داده شده که باعث ناراحتی مردم شده و لازم است مسئولان پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام دهند.

فارغ یزدی در زمینه نیمه تعطیل بودن درمانگاه، خانه های متروکه و حضور ولگردها در این منازل و کمبود پارکینگ و راه دسترسی و عدم مناسب بودن آسفالت نیز به تشریح مشکلات مردم پرداخت و از مسئولان خواست تا به این درخواست‌های مردمی توجه نشان داده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

در پایان این جلسه قرار شد تا شادان‌فر و فارغ یزدی از اهالی محل از طرف مردم به عنوان نماینده انتخاب شوند تا پیگیری مصوبات این نشست و به سرانجام رساندن قول‌های داده شده را انجام دهند.

این جلسه با حضور محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهردار ناحیه تاریخی یزد و جمع دیگری از مسئولان و بدون حضور اعضای شورای شهر یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول