اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت محیط زیست پیرانشهر خبر داد

کاشت 50 نوع بذر بلوط در مدارس پیرانشهر

رئیس حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: با همکاری اداره آموزش و پرورش و محیط زیست شهرستان پیرانشهر 50 نوع بذر بلوط در مدارس این شهرستان توسط دانش‌آموزان کاشته، مراقبت و رشد داده می‌شود.

کاشت 50 نوع بذر بلوط در مدارس پیرانشهر

فاروق سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه درخت بلوط نقش به‌سزایی در محیط زیست انسانها دارد در بیشتر مدارس این شهرستان توسط دانش‌آموزان 50 نوع بذر بلوط کاشته، مراقبت و رشد داده می‌شود.

وی افزود: تا کنون بذر درخت بلوط در مدارس شبانه روزی محمد رسول الله، روستای پسوه، روستای کهنه لاهیجان و فاطمیه (س) توسط دانش‌آموزان کاشته شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست پیرانشهر هدف از کاشت درخت بلوط را حفظ و احیای گونه‌ بلوط ایرانی عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر و مهاباد در مسیر جنگل‌های زاگرس قرار داشته و این مناطق از وضعیت نامناسب پوشش گیاهی برخوردار بودند کاشت بلوط در این مناطق صورت گرفته است.

سلیمانی اظهار داشت: نکته قابل توجه این بوده که با مدیریت صحیح می‌توانیم از بروز بسیاری از بحران‌های زیست محیطی جلوگیری کرده و به تجدید حیات درخت بلوط در جنگل‌های این شهرستان بپردازیم.

وی با اشاره به نقش موثر درختان بلوط در محیط زیست انسان‌ها اظهار داشت: درخت بلوط در حفاظت از آب‌های سطحی، پاکی هوا و تثبیت کردن میزان کربن در هوای طبیعت نقش موثری دارد.

رئیس حفاظت محیط زیست پیرانشهر به فایده مهم درخت بلوط اشاره کرد و گفت: برگ‌های درخت بلوط موجب جذب بسیاری از ریزگردهای هوا شده و مانند فیلتر موجب پاکسازی هوای محیط اطراف می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه دانش آموزان آینده‌سازان ایران هستند، تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست و مسئولیت اجتماعی مقوله‌ای است که فقط با مشارکت مردم و قشر عظیم و تاثیرگذار نظام دانش‌آموزی، محقق می‌شود.

انتهای پیام/61004/س20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول