اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل:

سیره حضرت پیامبر، سیره توام با مودت و محبت است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: سیره حضرت پیامبر، سیره توام با مودت و محبت است.

سیره حضرت پیامبر، سیره توام با مودت و محبت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، حجت‌الاسلام حسن اسماعیلی صبح امروز در مراسم ایام پایانی ماه صفر و قرائت زیارت حضرت رسول (ص) اظهار کرد: حضرت ختمی مرتبت (ص) به عنوان اسوه خداوند به مردم معرفی شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های سنت پیامبر ادامه داد: سیره حضرت پیامبر، سیره توام با مودت و محبت است و هر فردی بخواهد در مسیر سیره پیامبر حرکت کند باید تمامی جوانب را رعایت کرده و رفتار و گفتار آن حضرت را الگو قرار دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه پیامبر اسوه حسنه بود، تصریح کرد: این اسوه تنها در نمازهای واجب و مستحب خلاصه نمی‌شود بلکه باید این اسوه در تمامی لحظات زندگی مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی با یادآوری اینکه شهر مدینه راه شناخت مردم است، ادامه داد: اصل زیارت مدینة‌النبی مقدم بر مکه است.

وی با اشاره به ارتباط بین سنت پیامبر و قیام عاشورا اظهار کرد: واقعه عاشورا بر گرفته از سنت پیامبر است چون امام حسین (ع) فرمودند که برای احیای سنت جدم، حضرت رسول اکرم (ص) قیام کردم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اضافه کرد: حفظ انسان از دروغ، غیبت، کینه و حسادت و چشمپوشی از حرام‌ها و آزار و اذیت مردم راه بهشت برای مردم هموار می‌شود.

اسماعیلی گفت: همه ما از رحمت العالمین بودن پیامبر مهربانی‌ها فاصله گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه استقبال از مراسم معنوی و مذهبی در جمعیت هلال احمر خوب است، افزود: پرسنل و کارکنان جمعیت هلال احمر استان همیشه ثابت کرده‌اند که اگر در زمان حوادث به کمک همنوعان می‌روند به همان اندازه هم برای حضور در مراسم مذهبی و معنوی اهمیت قایل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مراسم زیارت حضرت رسول (ص) به مناسبت روزهای آخر ماه صفر و فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت پیامبر با حضور بیش از 50 نفر از پرسنل و کارکنان جمعیت هلال احمر شهرستان اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/62007/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول