اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

القدس العربی:

طرح پایان اشغالگری رژیم اسرائیل ۸ بار اصلاح شد اما باز هم آمریکا مخالف آن است

یک روزنامه چاپ لندن در گزارشی فاش کرد طرح پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی قبل از ارائه به شورای امنیت ۸ بار مورد اصلاح واقع شد اما با این وجود آمریکا آن را رد کرده است.

طرح پایان اشغالگری رژیم اسرائیل ۸ بار اصلاح شد اما باز هم آمریکا مخالف آن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن فاش کرد که طرح پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی قبل از تقدیم به شورای امنیت ۸بار مورد اصلاح قرار گرفته است تا با طرح مورد پیشنهاد فرانسه نزدیکتر شود با این حال آمریکا آن را نپذیرفته است.بنا بر گزارش این روزنامه اصلاحات مذکور به این شرح است:

1- طرح اصلی بر عقب نشینی اسرائیل از تمامی اراضی اشغالی 1967از جمله قدس اشغالی در سریعترین زمان ممکن و تا نوامبر 2016 تاکید می‌کند به نحوی که استقلال و حاکمیت دولت فلسطین محقق شود و ملت آن حق تعیین سرنوشت خود را داشته باشند.

اصلاح: بر نیاز مبرم تحقق راه‌حل عادلانه، دائم و فراگیر در مدت زمان 12 ماه پس از اتخاذ تصمیم تاکید می‌کند به نحوی که پایان اشغالگری اسرائیل از 1967 را اعلام می‌کند و بر تحقق دو دولت مستقل و دموکراتیک تاکید دارد که هر کدام مرزهای جغرافیایی خود را دارند و با خوبی و در آرامش کنار هم زندگی می کنند و مرزهای آن بر اساس مرزهای به رسمیت شناخته شده متبادل و بین‌المللی است. یک طرف سوم نیز برای عقب‌نشینی تدریجی اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده تعیین می‌شود تا اینکه تا سال 2017 این عقب‌نشینی صورت گیرد.

2- طرح اصلی سخنی از تبادل اراضی نمی‌گوید.

اصلاح: سخن از مرزهای 4 ژوئن 1967 با تبادل محدود و مساوی اراضی با توافق دو طرف است.

3- طرح اصلی از مسائل مرزها، ترتیبات امنیتی ، قدس و آب سخن می‌گوید اما نه به عنوان مواردی تعیین شده برای حل و فصل‌های بعدی.

اصلاح: راه‌حل مذاکره بر این پارامتر استوار خواهد بود

4- دعوت به توقف کامل تمامی فعالیت های شهرک‌سازی اسرائیلی در اراضی که از 1967 اشغال شده است از جمله قدس.

اصلاح: شورای امنیت طرفین را به امتناع از هرگونه تدابیر یکجانبه غیر قانونی از جمله شهرک‌سازی فرا می‌خواند .

5- تاکید بر حل نهائی به نحوی که تمام مطالبات تاریخی فلسطین از جمله حق بازگشت را محترم بشمارد.

اصلاح:  از شورای امنیت می‌خواهد که توافق نهائی باید حدی برای اشغالگری (اسرائیل) و تمام مطالبات فلسطینی‌ها مشخص کند و به اعتراف فوری و متبادل دو طرف بیانجامد.

6- توقف تمام عملیات‌های نظامی اسرائیلی و آوارگی اجباری فلسطینیان و تمام اعمال خشونت آمیز این رژیم.

اصلاح: به این موضوع گریز نمی‌زند.

7- بندی جدید در طرح که به قبول فلسطین به عنوان دولتی با عضویت کامل در سازمان ملل بر اساس چهارچوب مشخص شده فرا می‌خواند و این موضوع باید  بر اساس زمان مشخص شده باشد.

8- از جامعه بین‌الملل می‌خواهد در اجرای تدابیری که اعتماد طرفین در مذاکرات را افزایش دهد ، مبادرت ورزد.

اصلاح: به فعالیت بیشتر جامعه بین‌الملل در مذاکرات از جمله برگزاری کنفرانسی بین‌المللی ، ایجاد یک چهارچوب مذاکره و تضمین مشارکت ، دوشادوش اقدامات طرفین فرا می‌خواند .

اما علیرغم تمام این اصلاحات آمریکا اعلام کرده است که طرح مذکور را قبول ندارد. فلسطینی‌ها روز چهارشنبه (26 آذرماه) طرح مذکور را به شورای امنیت بردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول