اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حاشیه‌نگاری‌ خبرنگار اعزامی فارس از سفر لاریجانی به سوریه

مشت‌های گره‌‌کرده مقابل تروریست‌ها در روز رایزنی دیپلماتیک پارلمانی‌ها

کاروان همراه سفر رئیس مجلس به سوریه برای رسیدن از داخل بازار و از میان مردمی گذشت که هر کدام به نوعی در تلاش بودند عشق و علاقه خود را به ملت ایران اثبات کنند.

مشت‌های گره‌‌کرده مقابل تروریست‌ها در روز رایزنی دیپلماتیک پارلمانی‌ها

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به سوریه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته (یکشنبه) برای انجام سفری منطقه‌ای به 3 کشور سوریه،‌ لبنان و عراق وارد دمشق شد.

سفر لاریجانی به سوریه حاشیه‌هایی داشت که به این شرح است:

*از ساعت 5 صبح خبرنگاران رسانه‌های گروهی جهت پوشش خبر بدرقه در پاوین جمهوری حاضر شدند.

*با بلند شدن صدای اذان به درخواست برخی خبرنگاران فرشی در راهرو پاویون جمهوری جهت اقامه نماز صبح انداخته شد.

*ساعت 5:30 لاریجانی دز جمع خبرنگاران به تشریح علل سفرهای منطقه‌ای خود به سه کشور سوریه لبنان و عراق پرداخت.

*کارت پروازها با نام هواپیمایی ایران ایر وی ای پی در اختیار مسافران قرار گرفت و در نهایت همه با سوار شدن به هواپیمای معراج ساعت 6 بامداد تهران با به سوی سوریه ترک کردیم.

*در مسیر پرواز اعلام شد اولین برنامه رییس مجلس پس از طی تشربفات ورود به کشور سوریه، زیارت حرم حضرت زینب است.

*پس از ورود به خاک کشور سوریه هنگامی که هواپیمای رئیس مجلس قصد فرود داشت، تکان‌های هواپیما به شدتی بود که سیستم‌های اکسیژن بالای سر برخی مسافران فعال شد.

*لاریجانی در بدو ورود به سوریه مورد استقبال رییس و برخی از نمایندگان مجلس سوریه قرار گرفت.

*پس از طی مراسم تشریفات راهی مسیر حرم مطهر حضرت زینب(س) شدیم مسیر و ساختمان‌هایی که هنوز امید در آنها حیات داشت بیان از مقاومتی داشت که پیروزی را به زودی نصیب خود می‌کند.

*لاریجانی پس از زیارت حرم حضرت زینب گفت: امروز شاهدیم کشورهایی که پشت سر جریان‌های تروریستی بودند، خودشان نیز از اقدامات آنها وحشت کرده‌اند.

*رییس مجلس سوریه که لاریجانی را برای این زیارت معنوی همراهی کرده بود نیز با بیان اینکه قطعا چون سوریه برحق است به پیروزی می‌رسد، گفت: محور مقاومت از اقدامات خود (برای سوریه) دریغ نمی‌کند، همچنین فراموش نمی‌کنیم کسانی را که علیه ما توطئه‌چینی کردند.

*لاریجانی پس از زیارت و صرف چای نذری حرم حضرت زینب(س) به درخواست علاقمندان به گرفتن عکس یادگاری پاسخ مثبت داد.

*رییس مجلس ساعت 11 به وقت سوریه به دیدار بشار اسد رفت و گفت: از ابتدا تشخیص ایران این بود که حوادثی که در سوریه در جریان است یک حرکت برای گسترش تروریسم، خشونت و بی ثباتی در منطقه است؛ از این رو باید خود را در کنار مردم و دولت سوریه قرار داد.

*اسد نیز گفت: اکنون همه متوجه شدند که مبارزه دولت و ملت سوریه علیه تروریسم، وحشی‌گری و تروریست‌هایی است که قدرت‌های حامی نیز مجبور به مقابله با آنها شدند.

*لاریجانی پس از دیدار با اسد به حرم حضرت رقیه رفت و نماز ظهر و عصر خود را در آنجا اقامه کرد.

*لاریجانی پس از دیدار با رییس مجلس سوریه در محل پارلمان این کشور در نشستی خبری اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی تمام کشورهای بلوک غرب و شرق و منطقه عربی بر علیه ما بودند و ما در آن زمان نفت را به قیمت هر بشکه‌ای 7 و 8 دلار می‌فروختیم اما هم جنگ و هم کشورمان را اداره کردیم.

*مراسم ضیافت ناهار حدود ساعت 15:30 به وقت دمشق در یکی از رستوران‌های شهر برگزار شد که کاروان ایرانی برای رسیدن به این محل از داخل بازار و از میان مردمی گذشت که هر کدام به نوعی در تلاش بودند عشق و علاقه خود را به ملت ایران اثبات کنند.

لاریجانی همچنین در دیدار با نخست وزیر سوریه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به مسئله تروریسم در منطقه با یک نگاه استراتژی نگاه کرده است، گفت: حمایت ما از ملت سوریه برای آن بود که دشمن در منطقه به دنبال از بین بردن ریشه‌های مقاومت است.

*در ادامه این سفر یک روزه لاریجانی به سوریه برخی گروه‌های فلسطینی با حضور در محل اقامت رییس مجلس شورای اسلامی با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

*پس از این دیدار بود که وزیر امور خارجه سوریه نیز با حضور در هتل محل اقامت به رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در تمام ادوار دوست وفادار سوریه بوده است، از طرفی دیگر سفر هیات پارلمانی ایران به ریاست دکتر لاریجانی داری اهمیت بسیاری است زیرا رویدادها پی‌ در‌ پی و سریع در منطقه در حال رخ دادن است.

*لاریجانی با بدرقه رسمی رییس مجلس سوریه دمشق را به سمت بیروت ترک کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول