اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گالیکش:

25 شهردار مدرسه در گالیکش انتخاب شدند

شهردار گالیکش گفت: با اجرای موفق طرح شهردار مدارس در سال قبل امسال نیز 25 شهردار مدرسه در مدارس گالیکش انتخاب شدند.

25 شهردار مدرسه در گالیکش انتخاب شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید علی‎اصغر موسوی ظهر امروز و در آیین معرفی شهرداران مدارس گالیکش در اداره آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به اهمیت نقش آفرینی همه گروه‎های سنی در رشد و توسعه شهر و محل زندگی خود اظهار کرد: انتخاب شهرداران مدارس اقدامی شایسته است که در سال اول اجرای آن ثمرات بسیار خوب و مفیدی را در پی داشته است و امسال برای دومین بار این مهم صورت می‎پذیرد.

وی هدف از انتخاب و معرفی شهردار مدرسه را در مدارس ایجاد بستر و زمینه مناسب برای نقش‎آفرینی دانش آموزان در صحنه‎های اجتماعی بیان کرد و افزود: بهره‎مندی از نظرات و ایده‎های این عزیزان در سطح مدارس و شهر همواره می‎توان مدیران با تجربه را نیز در اجرای بهتر و دقیق وظایف محوله خود یاری رساند.

شهردار گالیکش با بیان اینکه اجرای این طرح به نفع خود دانش‌آموزان نیز خواهد بود، خاطرنشان کرد: طرح شهردار مدرسه علاوه بر مزایای بسیاری که برای مدیران و مسئولان دارد برای خود دانش‌آموزان نیز بسیار مفید خواهد بود و به تدریج توانمندی‎های آنان را در حوزه‎های مدیریتی و تحلیل و برخورد با مشکلات تقویت خواهد کرد و این خود یک نوع کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی است.

موسوی با انتقاد از نگاه سطحی برخی به طرح شهردار مدرسه گفت: به هیچ وجه نباید این طرح را یک تمرین بی‎هدف و نوعی سرگرمی دید زیرا این طرح در صورت بهبود و ارائه ساختارهای منظم و بنیادی می‎تواند زمینه‎ساز رشد بسیاری از دانشجویان و پرورش نخبه‎های مدیریتی و فرهنگی در جامعه و افزایش نقش اجتماعی و روحیه مسئولیت‎پذیری در دانش آموزان شود.

وی با اشاره به ایجاد یک مسیر و پل ارتباطی بین دانش‎آموزان و مسئولان با اجرای این طرح افزود: شهرداران مدرسه می‎توانند با برقراری ارتباط با مدیران مدارس و شهرداری ضمن انتقال نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود در کاهش معضلات شهری نقش عمده‎ای را ایفا کنند و به شهرداری در اجرای خدمات خود به مردم کمک شایانی کنند.

شهردار گالیکش با اعلام برگزاری جلسات منظم فصلی با شهرداران مدارس خاطرنشان کرد: با برگزاری این نشست‎های تخصصی و بررسی نظرات و پیشنهادات و البته انتقادات شهرداران مدارس و معاونان آنان تلاش خواهیم کرد گام بلند و موثری در ارتقای سطح خدمات شهرداری به مردم شریف گالیکش برداریم.

برای داشتن یک کشور آباد و عزتمند نیازمند نیروهای مسئولیت‎پذیر و توانمند هستیم

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گالیکش نیز در این مراسم با ضروری دانستن توجه به نقش مدارس در تربیت نیروهای کارآمد برای نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: دانش آموزان آینده‎سازان کشور عزیزمان هستند و قطعا برای داشتن یک کشور آباد و عزتمند نیازمند نیروهای مسئولیت‎پذیر و توانمند هستیم که طرح شهرداران مدارس می‎تواند به مقدار سهم خود در پورش و تقویت روحیه مسئولیت‎پذیری و مشارکت جویی دانش آموزان نقش عمده‎ای را ایفا کند.

مهدی خسروی با برشمردن اهداف این طرح به تفصیل افزود: توسعه مهارت‎های زندگی شهری در کنار تربیت شهروندان مسئول و دغدغه‎مند از مهمترین اهداف این طرح است و خرجی این طرح می‎تواند علاوه فراگیری مهارت‎های زندگی شهری توسط دانشجویان الگوسازی در میان سایر دانش آموزان در مدارس باشد و به نحوی پیام‎های عملی را به دانش‌آموزان دیگر منتقل کند.

وی با تاکید بر اهمیت اعتماد به توانمندی و کارآیی نسل جوان و نوجوان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به قله‎های رفیع علم و دانش و توسعه پایدار کشور باید به دانش‌آموزان اعتماد کرد تا گره‎های پیدا و پنهان جامعه توسط این عزیزان باز شده و فردایی شایسته برای کشور رقم بزنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گالیکش با ابراز رضایت از اجرای طرح شهردار مدرسه در سال تحصیلی گذشته گفت: این طرح در سال تحصیلی جدید در هفت مدرسه ابتدایی، هفت مدرسه متوسطه اول و 11 مدرسه متوسطه دوم شهری گالیکش اجرا و شهرداران مدارس در این مدرسه‎ها انتخاب شده‎اند.

گفتنی است در پایان این مراسم توسط معاون عمرانی و برنامه‎ریزی فرماندار گالیکش، اعضای شورای شهر، شهردار و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گالیکش ضمن تقدیر از 10 شهردار برتر مدارس گالیکش در سال گذشته حکم 25 شهردار در سال تحصیلی جدید نیز تقدیم دانش‌آموزان انتخاب شده شد.

انتهای پیام/2307/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول