اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان:

بانک‌های خصوصی نقشی در سرمایه‌گذاری و توسعه کردستان ندارند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان از عدم مشارکت بانک‌های خصوصی در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و صنعت استان انتقاد کرد و خواستار مشارکت این بانک‌ها در روند توسعه استان شد.

بانک‌های خصوصی نقشی در سرمایه‌گذاری و توسعه کردستان ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری ظهر امروز در نخستین جلسه مبارزه با مفاسد اداری و ترویج سلامت اداری ویژه بانک‌ها و بیمه‌های استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مدیریت زیربنایی و اقتصادی زیر مجموعه معاونت ادارات و سازمان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان بوده و تاکنون فعالیت‌هایی را در خصوص ترویج سلامت اداری در بدنه بانک‌ها و بیمه‌ها انجام داده است.

وی افزود: باید به این مهم توجه داشت که ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در کردستان از والاترین معروفات بوده و هرگونه غفلت در این خصوص با گسترش بیکاری و به تبع آن با افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی همراه خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار مربوط به گردش مالی بانک‌های استان تا پایان شهریور امسال میزان منابع بانک‌ها 3هزار و 600 میلیون تومان بوده که نسبت به سال 92 با افزایش 21درصدی برخوردار است.

ازهاری افزود: 30 درصد سپرده‌های بانک‌ها را سپرده‌های جاری تشکیل می‌دهند و از لحاظ مصارف یا مانده تسهیلات اعطایی نیز بیش از 3 هزار میلیارد تومان در این راستا اعتبار داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی با 25 درصد کل تسهیلات و بانک مسکن با 15 درصد به ترتیب بیشترین تسهیلات را در استان پرداخت کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان اعلام کرد: میزان مصارف منابع بانک‌های استان در سال جاری 84 درصد بوده که نسبت به پرداخت 96 درصدی تسهیلات در سال 92 می‌توان گفت که متأسفانه 12 درصد در میزان پرداخت تسهیلات کاهش داشته‌ایم.

ازهاری افزود: حدود 0.8 درصد منابع بانکی کشور در استان کردستان وجود دارد و نیاز ما به منابع بیشتر بسیار ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود این منابع محدود کردستان جزو استان‌هایی است که کمترین مطالبات معوق را در سیستم بانکی دارد.

ازهاری همچنین نسبت به عدم مشارکت بانک‌های خصوصی در روند توسعه استان و سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و صنعت انتقاد کرد و گفت: متأسفانه این بانک‌ها منابع مردم را جمع کرده و هیچگونه نقشی در توسعه سرمایه‌گذاری استان ندارند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر تقویت واحد حقوقی بانک‌ها و توجه به معوقات بانکی تأکید کرد و گفت: نباید بانک‌ها کوتاه‌ترین راه را برای مقابله با واحدهای تولیدی به کار گرفته و تعطیلی این واحدها را در اولویت قرار دهند بلکه زمینه را برای کمک به واحدهای مشکل‌دار برای ادامه فعالیتشان فراهم کنند.

ازهاری افزود: در قانون بودجه امسال 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به صنعت و گردشگری و 10 درصد نیز به بخش کشاورزی اختصاص یافته است و انتظار می‌رود بانک‌های عامل استان در این خصوص تمام توان خویش را برای فعال ‌کردن واحدهای تولیدی و صنعتی و پاسخگویی به موقع به طرح‌های ارائه شده انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 216 واحد صنعتی و تولیدی غیر فعال، 96 واحد در حال ساخت داریم و در کل 20 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان راکد هستند که تأمین منابع مالی و ارائه تسهیلات بانکی می‌تواند بسیاری از این واحدها را از رکود خارج کند.

انتهای پیام/79006/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول