اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

واکس مرکبات سبب ماندگاری محصول می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: واکس میوه نه تنها ضرری ندارد بلکه سبب ماندگاری بیشتر محصول و افزایش بازار پسندی آن می‌شود.

واکس مرکبات سبب ماندگاری محصول می‌شود

دلاور حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اشاره به ذخیره‌سازی مرکبات ایام پایانی سال، اظهار کرد: مسئولیت ذخیره‌سازی مرکبات در کشور بر عهده سازمان تعاون روستایی است که در حال انجام است.

وی با تاکید بر مدیریت در ذخیره‌سازی مرکبات، بیان داشت: باید در ذخیره‌سازی مرکبات مدیریت داشته باشیم تا با مشکلی مواجه نشویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر آفت مگس مدیترانه‌ای تحت کنترل قرار دارد و تاکنون مشکلی خاصی در این‌باره گزارش نشده‌ است.

حیدرپور یادآور شد: با توجه به اینکه سرما سبب مهار آفت مگس مدیترانه‌ای شده و سرمای سال گذشته در مازندران سبب مهار و کنترل این آفت شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه واکس مرکبات ضرری ندارد، افزود: واکس میوه نه تنها ضرری ندارد بلکه سبب ماندگاری بیشتر محصول و افزایش بازار پسندی آن می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه یارانه شیر خام در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، ادامه داد: قرار است دامدارانی که شیر را تحویل کارخانه دادند یارانه شیرخام اختصاص یابد که به‌زودی سهمیه استانی آن اعلام می‌شود.

حیدرپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارت برف سال گذشته در مازندران، اظهار کرد: مقرر شد از سوی دولت 123 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ پنج درصد کمتر از نرخ معمول تسهیلات بخش کشاورزی پرداخت شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سهم بانک کشاورزی 50 میلیارد تومان و بانک تجارت 20 میلیارد تومان ابلاغ شد ولی هنوز سهم مابقی بانک‌های عامل اعلام نشده‌ است که در آخرین جلسه مدیریت بحران در عباس‌آباد قول مساعد داده شده که عملیاتی شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران در پایان گفت: امیدواریم قبل از بحران برف در استان این مهم عملیاتی شود تا کشاورزان از نگرانی درآیند.

انتهای پیام/86003/ک30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول