اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مخالفت آشکار جنبش انصار‌الله با حکومت فدرالی ۶ استانی در یمن

جنبش انصار‌الله یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با تشکیل حکومت آینده یمن بر اساس طرح حکومت فدرالی ۶ استانی مخالف است.

مخالفت آشکار جنبش انصار‌الله با حکومت فدرالی ۶ استانی در یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که با تشکیل حکومت فدرالی و تقسیم یمن به 6 استان مخالفت خواهد کرد.

پایگاه خبری «رایه نیوز»،‌ گزارش داد که شورای سیاسی انصار الله طی بیانیه‌ای از تلاش برخی طرف‌ها برای اجرای طرح 6 استانی کردن یمن خبر داد و اعلام کرد که این اقدام با توافق آشتی ملی در تضاد است.

بر اساس این بیانیه در بند دهم توافق آشتی و مشارکت یمن  رجوع به طرح حکومت فدرالی 6 استانی برای دولت جدید یمن لغو شده است.

بر اساس این بند کمیته ملی تشکیل شده از احزاب و قوای سیاسی یمن تحت نظارت کمیته تدوین قانون اساسی چارچوب حکومت آینده یمن را بررسی می‌کنند که باید نتیجه آن با توافق‌های صورت گرفته در گفت‌وگوی ملی یکسان باشد.

جنبش انصار الله ضمن هشدار نسبت به هرگونه تلاشی برای دور زدن توافق آشتی و مشارکت یمن خواستار افزایش سهمیه جنبش انصار الله در مجلس شورا، انتخاب نماینده‌ای از این جنبش در کمیته انتخابات [که 10 قاضی در آن حضور دارند] و ادغام نیروهای «کمیته‌های مردمی در ارتش و نیروهای امنیتی یمن شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول