اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

مسائل قرآنی و حوزه‌‌های علمیه از اولویت‌‌های وقف در شاهرود باشد

امام جمعه شاهرود گفت: مسائل قرآنی و حوزه‌‌های علمیه باید از اولویت‌‌های ایجاد وقف جدید در شهرستان شاهرود باشد.

مسائل قرآنی و حوزه‌‌های علمیه از اولویت‌‌های وقف در شاهرود باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی‌ اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ترابی در همایش یاوران وقف که به مناسبت هفته وقف در مسجد امام حسن عسکری(ع) شاهرود برگزار شد، با ابراز خرسندی از ایجاد وقف‌‌های جدید در شهرستان شاهرود بیان کرد: سرعت ایجاد وقف‌های جدید قابل قیاس با گذشته نیست و ضرورت دارد برنامه‌ریزی‌‌های بیشتری برای گرایش مردم به ایجاد وقف‌‌های جدید صورت گیرد.

وی از تلاش دشمنان در جهت منفور کردن چهره اسلام یاد کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت وقف می‌توان به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن پرداخت.

امام جمعه شاهرود برگزاری همایش وقف را مهم خواند و افزود: اهمیت وقف بر هیچ کس پوشیده نیست؛ ولی هر کسی باید به فراخور حال خودش در این خصوص تبلیغ کند.

ترابی با اشاره به انواع مختلف وقف، وقف سیاسی را یکی از نیاز‌های فعلی خواند که در جهت توسعه حریم اهل بیت (ع) در دنیا انجام می‌شود.

وی در همین زمینه گفت: باید به دنبال ایجاد و معرفی کارکرد‌‌های مختلف برای وقف بود.

این مسئول، مسائل قرآنی و حوزه‌‌های علمیه را از دیگر اولویت‌‌های ایجاد وقف جدید در شهرستان شاهرود اعلام و تصریح کرد: برای مصون ماندن از معضلات اجتماعی راهی جز پناه بردن به قرآن و عترت نداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ‌شاهرود به حساسیت سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره و تاکید کرد: موقوفات باید در مسیر اصلی نیات واقفان اداره شود؛ در غیر این صورت تباهی و عاقبت سوء را برای انسان به همراه خواهد آورد.

انتهای پیام/2249/ذ20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول