اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

جزئیات ایجاد پُست الکترونیکی برای دانش‌آموزان پایه هفتم

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس توافق بین آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در هر سال تحصیلی برای دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم و معلمان آنها، پُست الکترونیکی ایجاد می‌‌کنیم.

جزئیات ایجاد پُست الکترونیکی برای دانش‌آموزان پایه هفتم

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص طراحی ایمیل دانش‌آموزی اظهار داشت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بحث تربیت فناورانه دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: در بحث تربیت فناورانه، مجموعه‌ای از دانش و مهارت‌ها مطرح است که دانش‌آموز برای زندگی فناورانه به آن نیاز دارد که از جمله آن سواد رایانه‌ای است؛ برای نمونه دانش‌آموز می‌خواهد در مدرسه یا آزمون ورودی دانشگاه ثبت‌نام کند، در نتیجه باید توانایی داشته باشد تا وارد سامانه اینترنتی ثبت‌نام دانش‌آموزان (سناد) یا سامانه سنجش شود و اطلاعات خود را وارد کند.

زرافشان به ایجاد پُست الکترونیک برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت:با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمهیداتی برای ایجاد پست الکترونیک امن برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: در راستای اهمیت فناوری، درس «کار و فناوری» برای پایه‌های ششم، هفتم و هشتم در سال‌های اخیر اضافه شده است و در پایه هفتم نیز یکی از تکالیف تعیین‌شده برای دانش‌آموزان در این درس، ورود به فضای اینترانت و ایجاد یک پُست الکترونیک است.

زرافشان تصریح کرد: دانش‌آموزان از طریق این پُست الکترونیک می‌توانند با همکلاسی‌ها، معلم و مدرسه خود تبادل اطلاعات داشته باشند و یاد بگیرند که چگونه در فضای مجازی با دیگران ارتباط برقرار کنند و اطلاعاتی ارسال کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: در توافقی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام‌ شده است، در یک فضای ملی این امکان فراهم شده است تا در هر سال تحصیلی برای دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم و معلمان آنها و همکاران فرهنگی، پُست الکترونیک تعریف کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند تکالیف درسی را در این فضا انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: این کار مقدمه‌ای است تا دانش‌آموزان را آماده کنیم که در فضای کشور و بین‌الملل به عنوان شهروند الکترونیک حضور جدی‌تری داشته باشند.

زرافشان گفت: امسال ایجاد پُست الکترونیک را برای پایه هفتم و هشتم با هم انجام می‌دهیم و این طرح سراسری می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول