اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دابودشت مازندران:

امنیت روانی برای سرمایه‌گذاران در شهرها فراهم شود

شهردار دابودشت مازندران با بیان اینکه برای اجرای معماری اسلامی ایرانی باید نقشه راه ارائه کنیم، امنیت روانی را برای ایجاد سرمایه‌گذاری در شهرها از سوی سرمایه‌گذاران امری مهم دانست.

امنیت روانی برای سرمایه‌گذاران در شهرها فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی قاسمی شنبه‌شب در آیین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید دابودشت مازندران با اشاره به حماسه اسلامی شش بهمن اظهار کرد: مردم آمل در یک نصفه روز توانستند با تقدیم 40 شهید و برپایی یک‌هزار سنگر تنها شهری باشند که در وصیت‌نامه امام امت از آنها یاد شود.

وی افزود: مردم این دیار رشادت و دلاوری بزرگی از خود به ثبت رساندند که باید امروزه بیش از گذشته قدر آن را بدانیم.

قاسمی با اعلام اینکه در شهر دابودشت مسئولان مصمم برای کار و عاشق خدمت به مردم بوده و تمام توان‌شان را برای شهرشان می‌گذارند، عنوان کرد: زیرا این مسئولان در بررسی‌های‌شان برای انتخاب شهردار جدید دقیق و جدی بودند.

شهردار جدید دابودشت مازندران گفت: پای کار بودن مسئولان فرصتی مناسب برای ارتقای شهری بوده و باید از این ظرفیت، توانمندی به بهترین شکل بهره برد.

قاسمی با اشاره به اینکه پیشرفت فضای سبز، مدیریت شهری و مشارکت مردمی در برنامه‌هایم جای دارد، ادامه داد: این مهم جز با مشارکت مردم میسر نیست.

وی گفت: در عمران و آبادانی شهر دابودشت فقط محدود به نیروهای شهرداری نمی‌شویم زیرا گفتمان شهروندی و همکاری در مدیریت شهری امری است که همه شهروندان دابودشت در آن دخیل بوده زیرا مردم این منطقه پتانسیل و ظرفیت زیادی دارند.

قاسمی با اشاره به وجود جاده مسیر تردد زائران امام رضا(ع) در شهر دابودشت گفت: حیات شهرداری و شورای اسلامی به یکدیگر گره خورده و هر زمانی که شهرداری بخواهد ساز جدایی با شورای اسلامی را کوک کند به مشکل برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهر موجود زنده بوده و تنها ساختمان نمی‌خواهد بلکه تعاملات اجتماعی قوی می‌خواهد، گفت: باید با ایجاد شهری شاد و زیبا از رنگ‌های بی‌روح استفاده نشده و در ساختمان‌ها هم رنگ‌های سرد و بی‌روح بهره گرفته نشود که این مهم با حمایت، تشویق و مساعدت محقق می‌شود.

شهردار جدید دابودشت با اشاره به اینکه باید برای اجرای معماری اسلامی ایرانی نقشه راه ارائه کنیم، افزود: در این امر باید بیش از گذشته به منویات و رهنمودهای رهبر انقلاب توجه شده و در امورات اجرایی شود.

این مسئول با تاکید بر مشارکت اصناف و صاحبان حرفه‌ها به مسئله مهم سرمایه و سرمایه‌گذاری در شهرها اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاران هم‌اکنون دنبال امنیت هستند و علاوه بر امنیت فیزیکی، امنیت روانی می‌خواهند هرچند برخی سرمایه‌گذاران درگیر مسائل قضایی هستند که در این بین مجریان امر هم به خوبی عمل نکرده و به سرمایه‌گذاران اطلاع‌رسانی جامع ندادند.

وی خاطرنشان کرد: باید مسئولان کار سرمایه‌گذاران را کار خود بدانند تا با فعالیت آنها در شهر رشد و پیشرفت را شاهد باشیم و امنیت سرمایه‌گذاران هم به خطر نیافتد.

قاسمی ایران اسلامی را جزیره‌ای باثبات در دریای متلاطم خاورمیانه عنوان کرد و گفت: این کشور آرام و با ثبات هم‌اکنون با هدایت مدبرانه، آگاهانه و بابصیرت مقام معظم رهبری در مسیر تعالی و رشد خود حرکت دارد.

وی رسانه‌ها را ظرفیت مهمی جهت پیشبرد اهداف شهری دانست و با اشاره به اینکه حدود 10 سال در سطح حرفه‌ای در رسانه فعالیت داشته است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در هر جامعه‌ای یک فرصت قدرتمند هستند هرچند معتقدم باید نقدها در رسانه‌ها منصفانه بوده و بی‌جهت باعث تشویش اذهان عمومی، تخریب، افترا و تهمت نشود.

شهردار دابودشت بیان کرد: رسانه‌ها با نقد عادلانه می‌توانند حامی و یاری‌رسان مدیریت شهری باشند و با رعایت چارچوب‌های اخلاقی دست به نقد بوده و مروج اخلاق باشند.   

شهردار سابق دابودشت مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: همکاری مردم و مسئولان در امور شهری می‌تواند پیشرفت‌های چشمگیری را به همراه داشته باشد که در نتیجه آن تلاش‌ها به عمران و آبادانی ایران اسلامی منتهی می‌شود.

حسن یحیی‌پور افزود: مدت 74 ماه در این شهر به عنوان شهردار فعالیت داشته و با همکاری مردم و همکاران توانستیم اقدامات بزرگی را پیش ببریم.

وی بیان کرد: از مهم‌ترین اقدامات دیگر در این شهرستان می‌توان به تبدیل و ارتقای 100 میلیون تومان بودجه آن به مبلغ 3 میلیارد تومان اشاره کرد.

یحیی‌پور با اشاره به اینکه بودجه دولتی تخصیصی به شهر نیز در سال‌جاری به یک‌میلیارد تومان رسیده است،‌ گفت: ایجاد جایگاه گاز CNG با مالکیت شهرداری برای رفاه حال مردمی که از خودروی دوگانه‌سوز بهره می‌برند و مسافرانی که در این مسیر ارتباطی تردد دارند از اقدام دیگر در راستای خدمت‌رسانی به مردم بود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای ورود خود به شهرداری دابودشت تغییر و زیباسازی سیمای شهری را در اولویت کارهای خود جای دادم، افزود: برای تعریض بلوار بزرگ این شهر به دستاوردهای بزرگی دست یافتیم و توانستیم برای این منظور عقب‌نشینی 300 منزل را انجام دهیم.

شهردار ایزدشهر مازندران با قدردانی از همه مردم، مسئولان و همراهی‌شان در مدت زمان فعالیت در شهرداری دابودشت خاطرنشان کرد: اعضای دوره سوم و چهارم شورای اسلامی دابودشت در پیشبرد اهداف عالی ارتقای فضای شهری دابودشت همکاری پررنگی داشتند و همیشه هم‌گام و همراه‌ شهرداری بودند.

یحیی‌پور گفت: اگر همکاری و همراهی مردم و مسئولان نبود نمی‌توانستیم پیشرفت‌های امروز ایران اسلامی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/86012/الف40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول