اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست خبری نمایش «ماه در مرداب»

عدم پرداخت عمیق به اتفاقات زندگی جذابیت نمایش «ماه در مرداب» است

کارگردان نمایش «ماه در مرداب» گفت: جذابیت قصه این اثر، نداشتن پرداخت عمیق به هر کدام از اتفاقات زندگی یک خانواده آشفته است.

عدم پرداخت عمیق به اتفاقات زندگی جذابیت نمایش «ماه در مرداب» است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عادل توکلی‌نسب امشب در نشست خبری نمایش «ماه در مرداب» پس از اجرای ویژه این اثر برای خبرنگاران و عکاسان در تماشاخانه استاد انوشیروان ارجمند اظهار کرد: علت انتخاب نام «ماه در مرداب» برای این اثر، در حقیقت هوشمندی نویسنده است که توانسته از ماه به عنوان مظهر زیبایی و مرداب نشانه زشتی استفاده کند و زندگی را که می‌تواند چهره زیبایی همچون ماه داشته باشد، روزگاری روایت کند که تماشاگر به آشفته بودن خانواده و زندگی آنها پی ببرد.
وی با بیان اینکه دو سال پیش این اثر در جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی، به همراه گروه، خوانش شده است، تصریح کرد: در آن جشنواره موفق به کسب جایزه بازیگر مرد و کاندید کارگردانی شدیم و پس از این موفقیت تصمیم گرفتیم اثر را برای اجرای صحنه‌ای آماده کنیم.
کارگردان و بازیگر نمایش «ماه در مرداب» با اشاره به حضور بازیگران پیشکسوت همچون حسین طاهری، جلال کریم زاده و بازیگر جوان سمیه قائمی در اجرای صحنه‌ای افزود: این نمایش در جشنواره دانشجویی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی که در بیرجند برگزار شد نیز موفق به کسب مقام‌های مختلف شد.
توکلی نسب، از اجرای این نمایش در تماشاخانه ارجمند را همزمان با چهلمین روز درگذشت مرحوم استاد انوشیروان ارجمند، ابراز خرسندی کرد و گفت: با وجود اینکه از آذر ماه سال گذشته تمرین نمایش ماه در مرداب را شروع کردیم اما به علت فشردگی اجراها و برنامه سالن‌های مختلف تئاتر در مشهد، نتوانستیم آن را اجرا کنیم و پس از کلید خوردن ساخت این تماشاخانه در شهریور ماه امسال و افتتاحیه آن در هفته گذشته، قرار شد اجرای این اثر در این تماشاخانه رقم بخورد.
وی تاکید کرد:  جذابیت قصه این اثر، عدم پرداخت عمیق به هر کدام از اتفاقات زندگی یک خانواده آشفته است و این در حالی است که انسان‌ها در زندگی خود، روزانه با قصه‌هایی مواجه می‌شوند که عمق ندارند و اگر هر کدام از اتفاقات و قصه‌های پیش روی خود را دنبال کنند از زندگی واقعی هیچ متوجه نمی‌شوند.
کارگردان نمایش ماه در مرداب اضافه کرد: از جذابیت‌های دیگر این نمایشنامه می‌توان به راحت بودن قصه، جذاب بودن دیالوگ‌ها و قصه دردناک آن اشاره کرد.

در ادامه، بازیگر پیشکسوت نمایش ماه در مرداب با بیان اینکه همکاری با جوانان در یک اثر نمایشی را بسیار دوست دارم، افزود: برایم سن و سال کارگردان در انتخاب نقش و حضور در یک اثر نمایشی مهم نیست به‌ویژه وقتی یک هنرمند پیشکسوت با جوانان همکاری می‌کند، بازی بهتر و به‌روزتری را نیز اجرا می‌کند.
حسین طاهری تأکید کرد: خوشبختانه مردم امروز جامعه، به علت استفاده از امکانات به روز شده رسانه‌ای همچون اینترنت از هنرمندان جلوترند و مفهوم نمایش‌ها را بسیار خوب متوجه می‌شوند و پرسیدن سوالات مختلف از هنرمندان از سوی تماشاگران نمونه این ادعاست.
انتهای پیام/3138/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول