اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

رئیس کمیسیون اصل 90 اعلام کرد

مفاسد اداری و اقتصادی دشمن بارز حفظ حقوق شهروندی هستند

رئیس کمیسیون اصل 90 با اشاره به ضرورت پرداختن حقوق شهروندی و حق دفاع گفت:‌ مفاسد اداری و اقتصادی از دشمنان بارز حقوق شهروندی هستند.

مفاسد اداری و اقتصادی دشمن بارز حفظ حقوق شهروندی هستند

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 در همایش حقوق شهروندی و حق دفاع گفت: ما در موضوع دفاع و ضروریت‌هایش هیچ تردیدی نداریم و هیچکس نمی‌تواند جایگاه ضرورت حق دفاع را زیر سؤال ببرد.

وی افزود: کانون‌ها و اتحادیه به امر دفاع در خارج از قوه قضائیه نیز اهتمام ویژه‌ای را داشته باشند. نقض حقوق شهروندی و عدم قدرت دفاع در قوه مجریه بیشتر از قوه قضائیه است.

رئیس کمیسیون اصل 90 ادامه داد: این که ما در مجلس قانونی را وضع می‌کنیم و با دیدگاه نمایندگان مصوب می‌شود که امری محدود یا آزاد باشد می‌توان جایگاهی از حقوق شهروندان در آنجا تعریف شود و کانون‌ها و اتحادیه نیز می‌تواند در اینجا ورود کند.

وی با بیان اینکه اتفاقات در لایه‌های زیرین جامعه رخ می‌دهد ولی نمودش در دادگا‌ها است، گفت: در زمینه حقوق شهروندی نباید به صورت مجرد و انتزاعی نگاه کرد. رعایت حقوق شهروندی در ابعاد مختلف باید صورت بگیرد زیرا با عرف و دستگاه های مختلف ارتباط دارد.

وی افزود:‌ حقوق شهروندی با موضوع امنیت و عدالت ارتباط مستقیم دارد و ما را بر آن می‌دارد که اقدامات و گام‌های عملی را در این زمینه برداریم. اگر اساس و اصل و جایگاه حقوق شهروندی آشکار نشود مطمئناً هیچگاه به مسئله دفاع نخواهیم رسید.

پورمختار اظهار داشت: دشمنان حقوق شهروندی که بعضاً ممکن است در قالب دوست و با شعار حقوق شهروندی بخواهند اعمالی را مرتکب شوند که آثار آن برخلاف اهداف و آموزه‌های حقوق شهروندی باشد را باید شناخت.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مفاسد اقتصادی و اداری از بارزترین دشمنان حقوق شهروندی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول