اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهادکشاورزی اندیمشک خبر داد

راه‌اندازی 3 مرکز کلینیک گیاه‌پزشکی در اندیمشک

سرپرست جهادکشاورزی اندیمشک از راه‌اندازی سه مرکز کلینیک گیاه‌پزشکی در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی 3 مرکز کلینیک گیاه‌پزشکی در اندیمشک

محمدجعفر آفرین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار کرد: به منظور نظارت بر تولیدات بخش کشاورزی سه مرکز کلینیک گیاه‌پزشکی در این شهرستان تاسیس و راه‌اندازی شد.

وی افزود: همچنین دو مرکز تولید حشرات مفید (انسکتاریوم) نیز با هدف جایگزین کردن این حشرات به جای سموم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

سرپرست جهادکشاورزی اندیمشک اضافه کرد: در سال جاری بیش از یک میلیارد ریال در زمینه نظارت، دریافت برند محصول سالم، تولید حشرات مفید و توزیع سموم بیولوژیک رایگان در این شهرستان هزینه شده است.

آفرین بیان کرد: بیش از یک‌هزار و 400 هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان زیر کشت محصولات سالم شامل سبزی و صیفی‌جات قرار دارد و ماهیانه 400 تن گوشت مرغ سبز تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع سالیانه بیش از 30 هزار تن محصولات سالم در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور می‌شود.

آفرین با بیان این که اداره جهادکشاورزی آمادگی تامین مواد غذایی ارگانیک و سالم را برای فروشگاه‌های شهرستان دارد، تصریح کرد: در صورت راه‌اندازی این قبیل فروشگاه‌های مواد لبنی،پروتئینی، سبزی و صیفی‌جات سالم از سوی این اداره تامین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان اندیمشک با داشتن بیش از 50 هزار هکتار اراضی زراعی دیم و آبی یکی از قطب‌های کشاورزی استان خوزستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/72020/ح20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول