اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمنان تأکید کرد

شناسایی و معرفی ظرفیت‌های موجود در امامزادگان سمنان

فرماندار شهرستان سمنان بر شناسایی و معرفی ظرفیت‌های موجود در امامزادگان شهرستان سمنان تأکید کرد.

شناسایی و معرفی ظرفیت‌های موجود در امامزادگان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حسن سعدالدین در جلسه بررسی راهکار‌های جذب گردشگر مذهبی و معرفی آستان مقدس امامزاده یحیی بن موسی (ع)، برادر امام رضا (ع) و امامزادگان و پیغمبران سام‌النبی (ع) و لام‌النبی (ع)، دو پیغمبر مدفون در شهرستان سمنان اظهار داشت: سال 94 سال معرفی امامزاده یحیی بن موسی (ع)، برادر امام رضا (ع) به عنوان حرم چهارم اهل بیت (ع) در ایران به زائران و مسافران بارگاه رضوی در شهرستان سمنان است.

فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به مغفول ماندن پتانسیل گردشگری مذهبی در شهرستان گفت: 6 پیامبر مدفون در استان سمنان باعث شده که سمنان به عنوان بزرگ‌ترین استان در این بخش مطرح باشد که این تعداد پیامبر در آن آرمیده‌اند.

سعدالدین بیان کرد: پیامبران لام‌النبی و سام‌النبی(ع) در منطقه پیغمبران سمنان محل زیارت و رجوع بسیاری از مردم سمنان و دیگر شهرها و استان‌ها هستند.

فرماندار شهرستان سمنان وجود 37 امامزاده در شهرستان سمنان را پتانسیل بزرگی در تبدیل شهرستان سمنان به قطب فرهنگی و مذهبی در کشور دانست و گفت: متاسفانه تاکنون به واسطه عدم توجه به زیرساخت‌‌های لازم برای معرفی این اماکن متبرکه و به ویژه آستان مقدس امامزاده یحیی بن موسی الرضا(ع)، برادر امام رضا کار چندانی نشده است.

وی تصریح کرد: باید با تعامل و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و به ویژه اداره اوقاف و امور خیریه سمنان، سال 94 سال معرفی حرم چهارم اهل بیت به شیعیان و زائران علی بن موسی الرضا (ع) در شهرستان سمنان باشد.

فرماندار شهرستان سمنان اضافه کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در تبدیل اماکن متبرکه به قطب‌‌های فرهنگی، به دنبال شناسایی و معرفی پتانسیل‌‌های موجود در امامزادگان شهرستان سمنان هستیم.

انتهای پیام/2249/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول