اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی عنوان کرد

فعالیت 143 مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد در آذربایجان غربی

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: 143 مرکز درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد در استان مشغول به فعالیت است که 99 مرکز آن غیر دولتی و 44 مرکز دولتی است.

فعالیت 143 مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی شرق بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود مراکز اقامتی برای معتادان در استان، اظهار کرد: 13 مرکز غیر دولتی و هشت مرکز دولتی برای اقامت معتادان بی‌خانمان در نظر گرفته شده است.

وی اعتیاد را یک بیماری خانمان‌سوز معرفی و عنوان کرد: برای مقابله با این بیماری نیاز به آموزش همگانی است و تنها با احداث مراکز ترک اعتیاد نمی‌توان با این معضل فردی و اجتماعی مقابله کرد.

وی ادامه داد: تعداد مراکزی که به منظور مقابله با بیماری‌های رفتاری معتادان در نظر گرفته شده است 11 واحد آگونیست (سوء مصرف مواد) و سه مرکز بیماری‌های رفتاری است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تعداد مراکزی که تحت نظارت اداره بهزیستی مشغول به فعالیت هستند را 14 مرکز عنوان و اعلام کرد: یک مرکز درمان سرپایی اعتیاد، پنج مرکز DIS ، شینتر سه مرکز و واحد آگوست پنج مرکز است.

وی جمع بیماران خدمت‌گیرنده از این مراکز را 14 هزار و 365 نفر دانست و گفت: تعداد بیمارانی که در مراکز خصوصی ترک اعتیاد در حال معالجه هستند 9 هزار و 99 نفر و در مراکز دولتی پنج هزار و 266 نفر است.

شرق ضمن آرزوی داشتن جامعه‌ای سالم و عاری از هر نوع اعتیاد و ناهنجاری اظهار کرد: این 143 مرکز ترک اعتیاد زمانی فعالیت‌هایشان مثمر ثمر است که فرهنگ‌سازی درستی در این زمینه صورت گیرد تا خانواده‌ها با روش‌های مبارزه با این بیماری آشنا شده و مانع از برگشت دوباره پاک‌شدگان به این مسیر شوند.

انتهای پیام/61011/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول