اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

توقف راه‌آهن اردبیل بزرگترین خیانت است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: توقف در اجرای راه‌اندازی و تعطیل کردن پروژه راه‌آهن اردبیل خود بزرگترین خیانت است.

توقف راه‌آهن اردبیل بزرگترین خیانت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های ارتباطی شهرستان خلخال و راه‌آهن اردبیل میانه گفت: تکمیل راه‌آهن اردبیل میانه یکی از آروزهای دیرین مردم این استان است و این پروژه نباید به هیچ وجه متوقف شود.

وی با اشاره به اظهارنظر اخیر یکی از نمایندگان استان در مورد توقف پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه عنوان کرد: احداث این خط ریلی یکی از افتخارات نظام اسلامی است که عامل مهم در توسعه پایدار استان به شمار می‌رود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: احداث راه‌آهن هر چه قدر هزینه در بر بگیرد قطعا به نفع استان بوده و نباید در تکمیل آن به خاطر دیدگاه‌های غیرکارشناسی و معلوم‌الحال سنگ‌اندازی‌ها انجام شود.

وی با رد اظهارات نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اظهارنظرها ناشیانه و غیرکارشناسی است و هیچ کمکی به توسعه استان نمی‌کند بلکه چرخ‌های توسعه این استان را متوقف کرده و زمینه برخی از تفکرات و اندیشه‌های غیرکارشناسی را فراهم می‌آورد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن اردبیل میانه در زمان استانداری حقیقت‌پور آغاز شده و ده‌ها و صدها متخصص، مهندس، مشاور، وزیر و معاون وزیر در این زمینه اظهارنظر کرده‌اند، گفت: چه طور باور کنیم که نظر آن همه متخصص امر غلط بوده و نظر استاندار سابق اردبیل که امروز سمت نمایندگی مردم استان اردبیل را دارد، درست است.

جعفری‌بنه خلخال ادامه داد: اگر اجرای این پروژه اشکالی داشت چرا حقیقت‌پور در زمان تصدی استانداری لب به سخن نگشود و واقعیت‌ها را به مردم نگفته است در حالی که این نماینده هیچ تخصصی در زمینه راه و راه‌آهن ندارد و اگر نظری نیز داده نظر واهی و بدون کارشناسی بوده است.

نماینده جنوب استان اردبیل تصریح کرد: بیش از 400 میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن اردبیل میانه هزینه شده و هیچ منطقی به نظر نمی‌رسد که این میزان خسارت وارده را به بیت‌المال بر باد رفته دیده و آن را کم‌اهمیت بدانیم.

جعفری‌بنه خلخال گفت: کدام عقل سلیم قبول می‌کند که این 400 میلیارد تومان بیت‌المال بیهوده تلقی شده و زمینه هدر رفت این منابع مالی به خاطر دیدگاه غیرکارشناسی فراهم آید و تنها به دلایل واهی بخواهیم مسیر راه‌آهن اردبیل را تغییر دهیم.

وی عنوان کرد: ادامه اجرای این پروژه که 250 میلیون یورو از طریق فاینانس چین تامین می‌شود قرار نیست اعتباری برای استان اردبیل تخصیص پیدا کند تا ادامه این فرایند را شاهد باشیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ حدود 40 میلیارد تومان از منابع داخلی برای این پروژه تامین خواهد شد که به جای چنین سنگ‌اندازی‌ها امیدواریم روند اجرای پروژه سرعت بگیرد.

جعفری‌بنه خلخال با انتقاد از انتشار مطالب غیرواقعی از زبان نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی که ناراحتی‌ اهالی استان را سبب شده و یک جو روانی نامناسبی به وجود آورده است، گفت: نباید با بزرگنمایی اعداد و ارقام بخواهیم برخی از واقعیت‌ها را کتمان کنیم چراکه هزار میلیارد تومان برای ادامه اجرای این پروژه نه تنها پول زیادی نیست بلکه شاهدیم در روزهای گذشته برای احداث راه‌آهن رشت آستارا 740 میلیون یورو اختصاص یافته است.

نماینده مردم کوثر و خلخال با گله‌مندی از اظهارات نماینده استان و عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: نباید به تولید ناامیدی در جامعه کمک کنیم و با بزرگنمایی در برخی از اعداد و ارقام بخواهیم زمینه اجرا و تکمیل پروژه‌ها را متوقف کنیم چراکه در این شرایط همه باید به تقویت و تحکیم روحیه امیدواری بیش از گذشته کمک کنیم.

جعفری‌بنه خلخال در پایان گفت: تعطیل کردن پروژه راه‌آهن اردبیل خود بزرگترین خیانت است و بنده به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان اعلام می‌کنم که نباید اجرای این پروژه متوقف شود بلکه با در نظر گرفتن اهمیت و ضرورت اجرای آن وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل آن همت واقعی را داشته باشد.

انتهای پیام/62003/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول