اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول جنگل‌داری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

احیاء 6 هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی با کاشت گونه بادام

کارشناس مسئول جنگل‌داری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از احیاء 6 هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی با کاشت گونه بادام خبر داد.

احیاء 6 هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی با کاشت گونه بادام

جواد رحیمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به انجام طرح‌های جنگل‌کاری و احیای جنگل در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از گونه‌هایی که در مناطق جنگلی و مراتع استان احیاء و کاشت می‌‌شود، بادام است.

وی با بیان اینکه کاشت بادام از گذشته‌های دور تاکنون مورد توجه بوده است، عنوان کرد: این گونه از گونه‌های کم‌نیاز است که در شرایط بد اقلیمی مانند کم آبی و گرمای شدید برای افزایش مقاومت برگ‌های خود را از دست می‌دهد تا تبخیر کاهش یابد و تنفس و فتوسنتز را از طریق ساقه‌های خود انجام می‌دهد.

رحیمیان با بیان اینکه زنگ خطر نابودی جنگل‌های زاگرس با افزایش خشکسالی‌ها و کاهش نزولات آسمانی و سایر تهدیدها به صدا درآمده است، تصریح کرد: توسعه گونه بادام به عنوان گونه‌ای مقاوم در شرایط خشکی و کم آب می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد جنگل‌های جدید باشد.

وی اذعان کرد: با توجه به شرایط خاک بر جنگل‌ها و خطراتی که مراتع و جنگل‌های زاگرس را تهدید می‌کند، گون بادام به عنوان گونه ناجی نقش مهمی در احیاء جنگل‌ها ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری بیش از 6 هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های استان با کاشت گونه بادام احیاء شد، گفت: برای کاشت هر هکتار بادام بیش از 2 میلیون ریال هزینه شده است و طرح حفاظت سه ساله برای رشد این گونه نیز بر اساس برنامه مدون انجام خواهد شد.

انتهای پیام/82008/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول