اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری:

بازارچه عرضه مستقیم کالا در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور افزایش رفاه حال مردم برای خرید اقلام مورد نیاز، بازارچه عرضه مستقیم کالاهای اساسی، در شهرکرد، افتتاح می‌شود.

بازارچه عرضه مستقیم کالا در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید نعیم امامی، صبح امروز در کمیسیون تنظیم بازار استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برای تنطیم بازار شب عید این استان، یک‌هزار و 550 تن میوه، در بازار، عرضه می‌شود.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استان چهارمحال و بختیاری، سازمان تعاون روستایی استان، نسبت به خرید 950 تن پرتقال از استان مازندران و 600 تن سیب درختی از سمیرم استان اصفهان، شامل 300 تن سیب درختی سفید و 300 تن سیب درختی قرمز، اقدامات لازم را انجام داده است.

امامی تأکید کرد: قیمت میوه عرضه شده در بازار استان چهارمحال و بختیاری، به مناسبت تنظیم بازار شب عید این استان را کمیسیون تنظیم بازار تعیین و اعلام می‌کند.

این مسئول افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استان چهارمحال و بختیاری و براساس مصوبه کمیسیون تنظیم بازار این استان، به منظور افزایش رفاه حال مردم برای خرید اقلام مورد نیاز خود، تا یکم اسفند سال جاری، بازارچه عرضه مستقیم کالاهای اساسی، در بلوار اقبال لاهوری شهرکرد، افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم بازار این استان، نسبت به جمع‌آوری مرغ زنده در شهرها و برخی از روستاهای شهرستان لردگان اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین بر اساس برآوردهای کارشناسی صورت گرفته در نشست‌های مختلف، عرضه مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان چهارمحال و بختیاری، به ازای هر کیلوگرم درب مرغداری 4 هزار ریال و به ازای هر کیلوگرم در بازار، 5 هزار و 500 ریال گران‌تر است.

امامی خاطرنشان کرد: قیمت عرضه مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در کشور و استان چهارمحال و بختیاری، در هر دوره متفاوت و تابع شرایط قیمت نهاده‌های دامی مورد نیاز است.

وی بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اقدامات کارشناسی انجام شده، برای تأمین محصولات و کالاهای اساسی، به منظور تنظیم بازار شب عید استان چهارمحال و بختیاری، هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری در قسمت دیگری از سخنان خود به افزایش قیمت گندم در بخش آزاد اشاره و اضافه کرد: طبق محاسبات علمی صورت گرفته از سوی کارشناسان این سازمان، قیمت هر کیسه آرد آزاد با سبوس هفت درصد، 520 هزار ریال تعیین شده است.

وی قیمت هر کیسه آرد آزاد با سبوس 12 درصد را 530 هزار ریال برشمرد و عنوان داشت: طبق محاسبات علمی صورت گرفته از سوی کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، قیمت هر کیسه آرد آزاد با 15 درصد سبوس، 540 هزار ریال اعلام شده است.

امامی قیمت هر کیسه آرد آزاد با سبوس 18 درصد را 540 هزار ریال اعلام و اظهار کرد: قیمت هر کیسه آرد آزاد با سبوس 23 درصد نیز 560 هزار ریال اعلام شد.

وی با اشاره به صدور 6 درصد مجوزهای ویژه نانوایی‌های استان چهارمحال و بختیاری، در بخش آزادپزی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان ملی و استانی، تا یک سال آینده، 20 درصد نانوایی‌های این استان، آزادپز می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: ارتقای کیفیت پخت و عرضه نان، یکی از سیاست‌های مهم مسئولان و یکی از خواسته‌های مردم در جامعه به شمار می‌رود.

وی افزود: افزایش رفاه عمومی، بالا رفتن سطح رضایتمندی مردم، افزایش کیفیت در تولید و کاهش هدرروی، به عنوان مهم‌ترین هدف مسئولان ملی و استانی در اجرای طرح آزادپزی نان و توزیع آرد آزاد در سراسر کشور محسوب می‌شود.

امامی تصریح کرد: مسئولان استان چهارمحال و بختیاری و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان، تسهیلات ویژه و حاشیه سود مناسبی را برای تشویق نانوایان آزادپز در نظر گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: افزایش بازرسی از نانوایی‌ها به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی در زمینه‌های کم‌فروشی، گران‌فروشی، عرضه نان بی‌کیفیت و رعایت مسائل بهداشتی، جزو برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/68011/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول