اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تهران در همایش گردشگری خلاق مطرح کرد

ظرفیت‌های کشف نشده بسیاری در گردشگری کشور وجود دارد / لزوم تعریف رابطه اوقات فراغت و گردشگری در کشور

استاد دانشگاه تهران در همایش گردشگری خلاق گفت: هنوز ظرفیت‌های کشف نشده بسیاری در گردشگری کشور وجود دارد و باید مسئولین رابطه اوقات فراغت و گردشگری را در کشور بازتعریف کنند.

ظرفیت‌های کشف نشده بسیاری در گردشگری کشور وجود دارد / لزوم تعریف رابطه اوقات فراغت و گردشگری در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدتقی رهنمایی امشب در نخستین همایش آینده‌پژوهی و صنعت گردشگری خلاق اظهار کرد: ارزش آثار و میراث فرهنگی اصفهان و ایران بیش از چند گنبد و مسجدی است که متاسفانه در تصاویر و فیلم‌ها ارائه ‌شده است.

وی افزود: ما تصاویر بسیار بهتر و متنوعی از فرهنگ و هنر کشور داریم که متأسفانه توجهی به آن‌ها نشده و ما در گیرودار نماهای گنبد و گلدسته و پل‌های تاریخی مانده‌ایم.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: گاهی گردشگران خارجی از اینکه ایران با داشتن چنین فرهنگ و تمدن عظیمی از داشتن زیرساخت و بستر گردشگری مناسب برخوردار نیست، گلایه‌مندند.

رهنمایی ادامه داد: در دنیای امروز گرایش گردشگری به‌سوی انسان‌های تحصیل‌کرده سوق پیدا کرده است که باید در کشور ما نیز با این پیش‌فرض به تدوین برنامه و زیرساخت‌های گردشگری پرداخت.

وی با اشاره به پیشرفت فناوری و تغییر رویکردها از دهه 90 نگاه‌ها به گردشگری اظهار کرد:‌ سلایق گردشگران در دنیای امروز نسبت به سال‌های گذشته تنوع و عمق بیشتری پیدا کرده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: باید سناریوهای محتمل برای گردشگری کشور تعریف شده و جلوی عوامل بازدارنده رشد گردشگری گرفته شود، چراکه گردشگری بزرگ‌ترین جغرافیای جابجایی و تحرک اجتماعی بشر است.

وی در ادامه عنوان کرد: نگاه مالی صرف به گردشگری صحیح نیست ولی امروز نگاه اقتصادی و سیاسی به گردشگری جای نگرش پژوهشی و علمی را گرفته است.

وی با انتقاد از اینکه اغلب ایرانیان برنامه‌ای برای هشت ساعت فراغت خود ندارند، اظهار کرد:‌ دولت و نهادهای گردشگری باید این ساعات را با برنامه‌ریزی مفید پر کنند و رابطه تنگاتنگ گردشگری و فراغت در کشور بازتعریف شود.

 این استاد دانشگاه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک با رشد دورکاری انسان‌ها فقط سه روز در هفته کار کنند، گفت: باید از اکنون برای این رخداد و اوقات فراغت انسان‌ها با برنامه‌ریزی گردشگری هدف‌گذاری کرد.

وی خاطر نشان کرد: باید تفریح آیندگان با روش‌های علمی پیش‌بینی شود که آیا آن‌ها در آینده از تفریحات و گردش‌های امروزی لذت می‌برند یا نیازمند برنامه‌ریزی‌های نو هستند.

انتهای پیام/63036/ج30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول