اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قلعه‌گنج:

نظام‌ آموزشی و تربیتی کشور کارآمد است

امام جمعه موقت قلعه‌گنج گفت: امروز نظام آموزش و پرورش ایران جزء کارآمدترین و موثرترین نظام‌های تربیتی و آموزشی در جهان است.

نظام‌ آموزشی و تربیتی کشور کارآمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، حجت‌الاسلام حسین مومنی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌گنج اظهار داشت: ارادت و دوستی به اهل بیت جایگاه ویژه‌ای در دین مبین اسلام دارد و انسان با این محبت و ارادت جایگاه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این ارتباط، یک سرمایه و اندوخته برای انسان است و از او محافظت می‌کند، گفت: حسن این دوستی به ائمه معصومین، عزت دنیوی و کرامت اخلاقی و سعادت آخرت را به همراه دارد.

مومنی با اشاره به هشتم اسفند روز امور تربیتی افزود: یک فکر ارزشی بر پایه اسلام شکل گرفت، چراکه آموزش تنها کفایت نمی‌کند و پرورش در کنار آموزش قرار گرفت و برای همین تربیت در دستور کار شهیدان رجایی و باهنر قرار گرفت و در آموزش و پرورش این مسئله را مقرر کرد.

وی تصریح کرد: رسالت دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی در رژیم گذشته دین‌زدایی و مخالفت با ارزش‌های انسانی و الهی بود، فرهنگ دین و معارف اسلامی جایی در متون درسی در سطوح مختلف تحصیلی نداشت و همواره آموزه‌های دین در حاشیه و به صورت بسیار ضعیف و کم رنگ در دوره دبیرستان و دانشگاه عنوان می‌شد.

خطیب موقت جمعه قلعه‌گنج بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب تحول عظیم و بزرگی آن‌ هم به صورت بنیادین در نظام تربیتی پدید آمد و امروز نظام آموزش و پرورش ایران جزء کارآمدترین و موثرترین نظام‌های تربیتی و آموزشی در جهان است.

مومنی با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه بر رعایت حرمت این ایام تأکید کرد و گفت: حضرت زهرا(س) حلقه وصل بین رسالت و امامت است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام جشن نیکوکاری خواستار مشارکت و حضور جدی مردم خیر در این آیین شد و گفت: همه با هم در این روز با عملی نیک هر چند اندک به جمع نیکوکاران بپیوندیم.

انتهای پیام/2655/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول