اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری میراث فرهنگی اردبیل:

چادرنشینی مسافران باید به حداقل برسد

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: چادرنشینی مسافران باید به حداقل برسد.

چادرنشینی مسافران باید به حداقل برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر تقی‌زاده عصر امروز در جلسه کمیته خدمات اسکان و رفاه مسافر در اردبیل اظهار کرد: در آستانه تعطیلات نوروزی و با توجه به حضور گسترده گردشگران و مسافران تمام تلاش ما بر این است تا زیرساخت‌های مورد نیاز تأمین شده و تدارک دیده شود.

وی با اشاره به فعالیت اداره‌کل آموزش و پرورش به عنوان ستاد اسکان فرهنگیان برای اسکان گردشگران تصریح کرد: در ماه‌های گذشته به ویژه در عید فطر و نوروز به دلیل شمار زیاد گردشگران، از سالن‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان، مصلا و مساجد اداره کل اوقاف و امور خیریه استفاده شد و همچنین در برخی از شهرستان‌ها همچون مشگین‌شهر، خلخال و نیر ستاد بحران تشکیل یافت.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد هماهنگی در اسکان مسافران و برآورد ظرفیت‌های اسکان و اجرای اقدامات لازم در این مورد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هماهنگی با جامع هتل‌داران استان به منظور آماده‌سازی مراکز اقامتی به لحاظ کمی و کیفی و هماهنگی با مهمان‌پذیرها و هتل آپارتمان‌ها به عنوان اقدامات نخست انجام شده است.

تقی‌زاده به نرخ‌گذاری واحدهای اقامتی و اطلاع‌رسانی نرخ مصوب با همکاری بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: نرخ جدید مراکز اقامتی براساس جلسات تشکیل شده با دستگاه‌های ذیربط و افزایش نرخ‌ها مصوب و به جامع مراکز اقامتی ابلاغ شده که موظف هستند ظرف 48 ساعت نرخ‌های جدید را به بخش خصوصی ابلاغ کنند.

وی بهره‌گیری از طرح نوروزی آموزش و پرورش و هماهنگی در جهت تدوین نحوه فعالیت آنان در ایام نوروز، آماده‌سازی کمپینگ‌ها و زائرسراها، هماهنگی با دانشگاه‌ها برای استفاده از خوابگاه‌های دانشگاه‌ها در صورت لزوم و بهره‌گیری از مساجد در شرایط بحرانی و نامساعد جوی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای تجهیز و آماده‌سازی اماکن متبرکه، امامزاده و مجریان طرح منازل استیجاری و خانه مسافر جهت همکاری در بخش خصوصی هماهنگی‌های لازم برای ایام تعطیلات نوروزی انجام می‌شود.

وی از تعیین نقاطی جهت اطلاع‌رسانی از ظرفیت‌های خالی مراکز اقامتی به مسافران و گردشگران خبر داد و اضافه کرد: هماهنگی‌ها در مورد ساماندهی چادرهای مسافرتی و انتقال آنها به مراکزی که از قبل آماده‌سازی شده و رسیدگی به وضعیت بهداشتی، ایمنی و امنیت آنها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه به وضعیت روشنایی شهر به ویژه روشنایی پارک‌ها، کمپ‌ها و سایر نقاط مورد اسکان و اقامت مسافران رسیدگی می‌شود، ادامه داد: تجهیز و آماده‌سازی موزه‌های استان و افزایش ساعات کاری آنها، آماده‌سازی محوطه‌های تاریخی، فرهنگی و همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی و مرتبط در جهت تجهیز مدارس طرح اسکان فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/62004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول