اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفند تا 15 فروردین در طارم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طارم از اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفند تا 15 فروردین در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفند تا 15 فروردین در طارم
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب ابراهیمی امشب در جلسه هماهنگی طرح ارامش بهاری اظهار کرد: در طول سال سالانه 35 برنامه فرهنگی توسط اوقاف و امور خیریه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این اداره طرح آرامش بهاری است، تصریح کرد: این طرح به مناسبت ایام نوروز در جوار بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با بیان اینکه امسال طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه آغاز و تا 15 فروردین‌ماه اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: تعداد بقاع متبرکه شهرستان طارم 21 مورد است، که طرح آرامش بهاری در بقاع شاخص اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح آرامش بهاری برنامه‌های متعددی اجرایی می‌شود، افزود: ارائه خدمات مشاوره وقف، برپایی نمایشگاه موضوعی وقف، ارائه دستاوردهای وقفی شهرستان طارم و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه امسال آستان مقدس امامزادگان هاشم و عوف (ع) آببر، امامزاده جعفر (ع) و حیدر (ع) گیلوان، عبدالله صومعه‌بر طارم و ماهوری شیت میزبان طرح آرامش بهاری خواهند بود، تصریح کرد: طبق برنامه هماهنگی لازم با هیئت امنای امامزادگان به منظور فضاسازی بقاع متبرکه به عمل آمده است.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس هماهنگی‌های انجام شده امسال مراسم تحویل سال نو نیز در جوار بقاع شاخص شهرستان طارم برگزار می‌شود، گفت: در قالب این برنامه دعای چهل یاسین قرائت شده و همچنین پیام نوروزی مقام معظم رهبری نیز پخش خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم همچنین از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه طارم خبر داد و افزود: این طرح به مدت چهار روز از دوم تا ششم فروردین ماه در شهرستان طارم اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام فاطمیه دوم اجرایی می‌شود، گفت: در قالب این طرح نیز خطبه فدکیه قرائت، همایش رهروان یاس نبوی برگزار، خیمه معرفت دایر و مسابقه موضوعی با عنوان سیره زندگی و شخصیت حضرت زهرا (س) اجرا می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شناساندن بهتر بقاع متبرکه از جمله اهداف طرح سوگواره یاس نبوی و آرامش بهاری است، افزود: خوشبختانه با مشارکت خوبی که مردم شهرستان در طرح مودت داشته‌اند، بسیاری از بقاع متبرکه بازسازی شده و زمینه حضور زائران بیش از پیش در بقاع متبرکه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 7 میلیارد ریال نذورات مردمی در قالب طرح مودت و بازسازی و ساخت امامزادگان جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: بر اساس آمار در اغلب امامزادگان طارم طرح مودت اجرایی و از ظرفیت مردمی در این بحث بهره گرفته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با تاکید بر اینکه در استفاده از ایام نوروز و تعطیلات سنت حسنه وقف نیز تبلیغ و ترویج خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر 400 موقوفه در شهرستان طارم وجود دارد.

انتهای پیام/73005/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول