اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

اساس زندگی حضرت فاطمه(س) بر پایه ولایتمداری است

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: اصل و اصول اساسی زندگی حضرت فاطمه(س)، بر پایه بحث ولایتمداری است و همواره این بانوی بزرگوار نسبت به تبعیت نکردن مردم از ولایت اظهار نارضایتی می‌کردند.

اساس زندگی حضرت فاطمه(س) بر پایه ولایتمداری است

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: باید زندگانی حضرت فاطمه(س) مطالعه شود و تحقیقاتی در زمینه خطبه فدکیه حضرت صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اصل اساسی زندگی حضرت، بر پایه بحث ولایتمداری است و همواره این بانوی بزرگوار نسبت به تبعیت نکردن مردم از ولایت اظهار نارضایتی می‌کردند.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: حضرت فاطمه(س) همواره از بی‌توجهی به ولایت و جایگاه آن ناراضی بودند، بنابراین در مسیر دفاع از ولایت حضرت با تمام وجود وارد شدند و به عنوان تنها کسی که خود را سپر ولایت کرد و جایگاه ولایت را حفظ کرد،‌ به ایفای نقش پرداخت.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) همواره تبعیت از ولایت و امامت را سرلوحه برنامه‌های خود داشتند، گفت: این بانوی بزرگوار پس از رسول اکرم(ص) مسائل و مشکلات زیادی را تحمل کردند و برای هر بار تصمیم مشاهده می‌کردند که ولایت و امامت بر چه نظری است تا بر اساس خواسته ولی زمان خود حضرت تصمیم‌گیری کند.

عظیمی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در جایی که باید جان خود را فدا کند، وارد عمل می‌شود و در دفاع از ولایت و امامت حاضر است، جان خود را فدا کند و برای تبعیت از ولایت صبر و خویشتن‌داری دارد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) نخستین فردی است که حاضر شد در مسیر ولایت و امامت جان خود را فدا کند، گفت: عده‌ای از زنان مهاجر و انصار به ملاقات حضرت فاطمه(س) آمدند و تنها صحبت حضرت اعتراض به این افراد در زمینه‌ای بود که چرا نسبت به بحث ولایت و امامت ساکت و بی‌تفاوت بودید.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: اینگونه اقدامات نشاندهنده این است که زنان در هر دوره زمانی وظیفه دارند نسبت به ولایت و امامت بی‌تفاوت نباشند.

وی یادآور شد: حضرت فاطمه(س) در زمینه خانه و خانواده نقش موثر و سرنوشت‌ساز داشت و وظیفه خود را نسبت به ولایت و امامت ادا کرد.

انتهای پیام/78003/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول