اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:

مقابله قدرتمند با قانون‌گریزان در گرو حمایت دستگاه قضایی است

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مقابله با متخلفان و قانون‌گریزان باید مقتدر باشد و این اقتدار در گروی حمایت‎های همه دستگاه‎های دولتی و به خصوص دستگاه قضایی است.

مقابله قدرتمند با قانون‌گریزان در گرو حمایت دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، سردار حسین رحیمی در نشستی صمیمی با دادستان عمومی و انقلاب و دادستان‎های شهرستان‎های سیستان و بلوچستان گفت: اگر در سال 93 نیروی انتظامی موفقیت‎های خوبی در این استان به دست آورده به مدد لطف و عنایت پروردگار و مرهون همدلی و همکاری همه‌جانبه دستگاه قضایی و دادستان‌های گرانقدر بوده که در هر ساعت شبانه‌روز با محبت، اخوت و حمایت‎های لازم پلیس را همراهی کرده‎اند.

وی با اشاره به این موضوع که همراهی و همدلی با دستگاه قضایی همواره مورد تاکید بوده است، ادامه داد: اگر خللی در هماهنگی بین دستگاه قضا و انتظامی به وجود آید دود آن به چشم مردم استان و امنیت خواهد رفت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دستگاه‎های مختلفی در ایجاد امنیت نقش دارند و آیین حکومت‎داری، دارای حلقه‎هایی است که باید به هم وصل شوند و با هم‌افزایی و همراهی یکدیگر موجب برقراری امنیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس به عنوان بازوی مسلح نظام و چشم ناظر برای اجرای درست قوانین و مقررات است و مقابله با متخلفان و قانون‌گریزان باید مقتدر و قدرتمند باشد و این قدرت و اقتدار در گروی حمایت‎های همه دستگاه‎های دولتی و به خصوص دستگاه قضایی است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: نیروی انتظامی در این استان بنا و برنامه خود را بر عملیات‎های آفندی گذاشته است و با اشراف اطلاعاتی در حوزه جرائم جناحی، امنیتی، اقتصادی و تمام حوزه‎ها و انجام پیش‌بینی‎های لازم تلاش می‎کند که جرمی اتفاق نیافتد.

سردار رحیمی با تاکید به جایگاه بالای آموزش در سازمان پلیس تاکید کرد و گفت: از بالاترین رده تا پایین‎ترین رده به دنبال آموزش هستیم و در بازدیدها و بازرسی‎ها نیز تاکید شده است که همیشه آموزش در کنار بازخواست‎ها مدنظر قرار گیرد.

وی رعایت حقوق شهروندی را از نکات ویژه و مورد توجه پلیس عنوان کرد و افزود: رعایت حقوق شهروندی در صدر امور است و همواره تلاش بر این بوده است که در تمام ابعاد مختلف از نحوه برخورد با متهمان گرفته تا خدمت‌رسانی و تکریم مردم، حقوق شهروندی رعایت شود.

سردار رحیمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر بحث وحدت در این استان عنوان کرد: دشمن برای ایجاد تفرقه در بین مردم این استان سرمایه‎گذاری زیادی کرده و این وظیفه پلیس را به مراتب سنگین‎تر می‎کند بنابراین همواره تاکید بر این بوده است که در نزد نیروی انتظامی این استان یک پیرمرد و پیرزن روستایی با هر مذهب و عقیده‎ای همان قدر اعتبار و جایگاه را دارند که یک فرد معروف، مشهور و متمکن داراست.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بار دیگر ضمن تقدیر از همکاری، وفاق و همدلی دستگاه قضایی با پلیس اظهار امیدواری کرد که با همدلی و همکاری ایجاد شده بتوان گام موثری در راه ایجاد امنیت و آرامش برای مردم غیور و ولایت مدار این استان برداشت.

 دادستان عمومی و انقلاب استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: بازو و قدرت دادستان‎ها، نیروهای انتظامی هستند و باید هر یک در جایگاه خود، خوب به وظایف عمل کند.

محمد مرزیه با بیان اینکه بخش عظیم متولی امنیت نیروی انتظامی و دادسراها هستند، افزود: این 2 بخش مهم می‎توانند در کنار یکدیگر و با تعامل و همدلی و برگزاری این‌گونه نشست‎ها کمک زیادی به ایجاد امنیت کنند.

وی پیشنهاد کرد که در هر شهرستان یک اطلس جرم و شناسنامه‎ای از استان و شهرستان تهیه و در اختیار دادستان‌ها و فرماندهان انتظامی شهرستان‎ها قرار گیرد تا دادستان و فرماندهان با استفاده از آن شناخت خوبی از حوزه استحفاظی خود پیدا کرده و تصمیم مناسب را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/3139/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول