اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات نوروز

چشمه آب گرم بزمان میزبان مسافران و گردشگران است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: چشمه آب گرم بزمان به دلیل خاصیت درمانی که دارد در تمام ایام به ویژه نوروز میزبان مسافران و گردشگران است.

چشمه آب گرم بزمان میزبان مسافران و گردشگران است

یحیی دانش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایرانشهر اظهار داشت: شهرستان ایرانشهر با آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد خود در تعطیلات نوروز میزبان مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر افزود: شهرستان ایرانشهر در نقطه‌ای واقع شده که خدمات رسانی به شهرستان‌های اطراف به ویژه در بخش بهداشت و درمان را نیز برعهده دارد.

این مسئول ادامه داد: قلعه ناصری، بقه سید مهدی، قلعه تاریخی و کهن بمپور، ساختمان فرهنگی بیت رهبری، از جمله آثار و جاذبه‌های تاریخی شهرستان ایرانشهر است که دوستداران آثار تاریخی میراث فرهنگی را در ایام نوروز فرا می‌خواند.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این منطقه نیز، عنوان کرد: چشمه آب گرم بزمان با توجه به خاصیت درمانی که دارد در تمام فصول سال به ویژه تعطیلات نوروز میزبان مسافران و گردشگران است.

دانش یادآور شد: کوه خزر بزمان، چشم انداز رودخانه سرسبز دامن و سد سرایداران در شرق ایرانشهر از دیگر جاذبه‎هایی است که توجه همگان را به خود جلب می‎‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: برای اسکان موقت مسافران نوروزی در پارک بوستان نماز ایرانشهر و هلال احمر پیش‌بینی لازم انجام شده است. همچنین 150 کلاس درس و خانه معلم ایرانشهر نیز برای اسکان مسافران نوروزی فراهم شده است.

وی بیان داشت: جلسه هماهنگی اعضای ستاد نوروزی در ایرانشهر برگزار، کمیته‌های مختلف تشکیل و وظایف هر یک از اعضا مشخص شده است.

دانش متذکر شد: امیدواریم تعطیلات نوروز امسال نیز مانند سال‌های قبل شاهد حضور بی‌نظیر مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان ایرانشهر باشیم.

گفتنی است، شهرستان ایرانشهر دارای آب و هوای گرم و اقلیم بیابانی گرم و خشک و در قسمت مرکزی استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. از شمال و شمال شرقی با شهرستان های زاهدان و خاش، از جنوب شرق با شهرستان مهرستان، از جنوب با شهرستان نیکشهر و سرباز، از غرب و جنوب غربی با شهرستان دلگان و از شمال غربی با استان کرمان همسایه است.

انتهای پیام/3139/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول