به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بابک حسنزاده عصر امروز در نشست تخصصی نقد اجتماعی فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» در سالن آمفی تئاتر شریعتی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: این فیلم تقابل سنت و مدرنیته را در دو خانواده نشان میدهد که اگر کارگردان از فضای بصری بیشتری برای توصیف آن استفاده میکرد میتوانست ارتباط بیشتری با تماشاگر برقرار کند.
وی با اشاره به اینکه در این اثر، کارگردان کاملا به روایت جزئیات پرداخته است، تصریح کرد: جزئیات کاملا حساب شده و هر حرکتی که از سوی بازیگران انجام میشود، معنای خاصی دارد.
حسنزاده فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» را دیالوگمحور دانست و ادامه داد: تغییر در زندگی و شخصیت انسانها موضوعی مهم است که در این فیلم نیز به آن اشاره شده و به تماشاگر این پیام را میدهد که دو نفر از ابتدا با شناخت از ویژگیهای یکدیگر باهم ازدواج میکنند اما در ادامه مسیر زندگی دچار تغییر میشوند و این امر عاملی برای جدایی آنها میشود.
این پژوهشگر سینما گفت: در فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» زن ایرانی غیرواقعی نشان داده شده که این امر سبب برقرار نکردن ارتباط تماشاگر ایرانی با این اثر میشود.
وی ساختار این فیلم را خطی و بدون تعلیق عنوان کرد و افزود: شخصیتهای این فیلم از طبقه متوسط جامعه نیستند اما دغدغههای این قشر جامعه را دارند و تضاد دیالوگها با نوع طراحی دکور منزل و استفاده از ماشین جدید در این اثر به خوبی به چشم میخورد.
انتهای پیام/3138/ش20/ث3001