اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده خبر داد

برگزاری آزمون کتبی حافظان قرآنی در شهرستان خدابنده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از برگزاری آزمون کتبی حافظان قرآنی در خدابنده خبر داد.

برگزاری آزمون کتبی حافظان قرآنی در شهرستان خدابنده
حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی اوقاف، موضوعات قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا طی سال برنامه‌های متعددی در مباحث قرآنی اجرایی می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی اوقاف در این راستا طرح حافظان قرآن کریم است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه اجرای این طرح از سه سال قبل آغاز شده است، اضافه کرد: این برنامه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح تربیت حافظان قرآن کریم هر یک از شهرستان‌ها بر اساس تعهدات خود نسبت به آموزش حافظان قرآنی اقدام می‌کنند، اظهار کرد: از سال 90 تا کنون یک هزار و 200 حافظ قرآنی در خدابنده تربیت شده است.

محمدی با اعلام اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم در رده‌های سنی مختلف اجرا می‌شود، تصریح کرد: سنین هفت تا 12 سال، 13 تا 18 سال و بالای 18 سال نیز رده‌های سنی است که در قالب آن نسبت به تربیت حافظان قرآن کریم اقدام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه آزمون قرانی طرح تربیت حافظان قرآنی در راستای سنجش میزان آگاهی و اطلاعات قرآنی شرکت کنندگان در این طرح برگزار می‌شود، اضافه کرد: طبق برنامه 900 نفر از قرآن آموزان در این طرح حضور خواهند داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه آزمون شفاهی این طرح از یکم تا 14 اسفند برگزار شده است، اظهار کرد: آزمون کتبی نیز روز 15 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال سومین بار است که طرح آزمون از قرآن آموزان در قالب طرح تربیت حافظان قرآنی برگزار می‌شود، افزود: اجرای این طرح از فصل بهار آغاز و در اسفند هر سال نیز آزمون مربوط این طرح برگزار می‌شود.

محمدی در پایان با تأکید بر اینکه آموزش و همچنین آزمون مربوط به طرح تربیت حافظان قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود، اضافه کرد: این اقدام در بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه استان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/73005/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول