اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت بیرجند:

99 درصد کلرزنی آب شرب شهری بیرجند مطلوب است

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت بیرجند گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان کلرزنی آب شرب شهری که توسط آب و فاضلاب شهری بیرجند انجام می‌شود بیش‌از 99 درصد مطلوب بوده است.

99 درصد کلرزنی آب شرب شهری بیرجند مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وداد بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیرجند اظهار داشت: مراکز عرضه مواد غذایی به طور مرتب توسط اکیپ‌های مرکز بهداشت بیرجند بازدید می‌شوند.

وی با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال نظارت‌ها گسترش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر هشت اکیپ در بیرجند بر چگونگی عرضه مواد غذایی نظارت دارند که از این تعداد چهار اکیپ صبح‌ها و چهار اکیپ بعد از ظهرها فعالیت می‌کنند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت بیرجند به گشت‌های مشترک اشاره کرد و افزود: این گشت‌ها از تاریخ 10 اسفندماه جاری آغاز شده و باید نمایندگان دستگاه‌های مربوطه در این زمینه حضور فعال داشته باشند.

وداد با بیان اینکه مردم باید از آبی سالم و بهداشتی استفاده کنند و متولی تامین آب شرب بهداشتی بر عهده شرکت آب و فاضلاب است، یادآور شد: اگر در جایی احساس شود نشتی فاضلاب وجود دارد باید منابع آبی غیرشرب معرفی شود و این شرکت به دنبال رفع مشکل باشد و در روزهای اخیر سه روستا که در سطح شهرستان با این مشکل مواجه شده‌اند به مرکز بهداشت گزارش شده است.

وی از شرکت آب و فاضلاب خواست تا منابع آبی که می‌خواهند برای تامین مصرف آب شرب مردم وارد مدار شوند قبل از وارد مدار شدن با مرکز بهداشت شهرستان هماهنگ شود.

مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت بیرجند ادامه داد: در سطح شهرستان کلرزنی آب توسط آب و فاضلاب شهری بیرجند بیش‌از 99 درصد مطلوب بوده است.

وداد با اشاره به وضعیت نامطلوب مکان‌های استراحتگاهی بین راهی در سطح شهرستان گفت: با نزدیک شدن به ایام تعطیلات عید بازدیدها از این مکان‌ها تشدید و در این راستا برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخورد با دوره‌گردها در ستاد سفرهای نوروزی استان مطرح شده و برای جمع‌آوری این افراد مرکز بهداشت اهرم قانونی ندارد ولی به شهرداری اعلام شده تا این افراد را از سطح شهر جمع‌آوری کنند، اضافه کرد: همچنین شرایط عرضه برخی از مواد غذایی که در چهارشنبه بازار بیرجند به فروش می‌رسد مورد تایید مرکز بهداشت شهرستان نیست بنابراین باید شهرداری شرایطی را فراهم کند تا این فروشندگان برای اخذ مجوز فروش از مرکز بهداشت اقدام کنند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت بیرجند افزود: باید از فروش میوه و تره‌بار در شرایط غیربهداشتی که در ورودی شهر است جلوگیری شود و باید با همکاری دستگاه‌های مربوطه این مرکز عرضه جمع‌آوری شوند. شهروندان در صورت دیدن هر نوع تخلف بهداشتی می‌توانند با شماره 32445503 تماس گرفته و مرکز بهداشت را در جریان این تخلف برای رسیدگی به آن قرار دهند.

انتهای پیام/69027/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول