اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزهای 21 و 22 اسفند امسال

دانش‌آموزان آملی راهی مسابقات روباتیک صنعتی شریف می‌شوند

آمل از شهرهای شاخص در علم روباتیک بوده که دانش‌آموزان این شهرستان روزهای 21 و 22 اسفند ماه امسال در مسابقات روباتیک تهران به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف شرکت می‌کنند.

دانش‌آموزان آملی راهی مسابقات روباتیک صنعتی شریف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علم روباتیک یکی از علوم نوینی است که طی سال‌های فعالیت خود در جمهوری اسلامی ایران توسط متفکران و دانشمندان تیزهوش این کشور با رشد مطلوبی همراه بوده است.

آمل هم از شهرهای شاخص روباتیک در سطح شهرستان‌های مازندران بوده که دانش‌آموزان آن در روزهای 21 و 22 اسفند ماه امسال در مسابقات روباتیک تهران به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف شرکت می‌کنند.

مدیر دبیرستان سقا علیزاده شهرستان آمل که دانش‌آموزان این مرکز در علم روباتیک فعالیت بسیاری دارند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل بیان کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری از دانش‌آموزان مستعد خود برای ایجاد تیم روباتیک دعوت کردیم.

حبیب‌الله فلاح افزود: با اعلام آمادگی 70 دانش‌آموز بین آنها تست و آزمون علمی برگزار کردیم تا در پایان هشت نفر شامل دو تیم چهار نفره از بهترین‌ها را گردهم آوردیم.

وی با اشاره به اینکه دبیرستان سقا علیزاده آمل طی نخستین گام در دومین دوره مسابقات روباتیک 2015 شهرستان با اقتدار به مقام قهرمانی رسید، گفت: این رقابت‌ها از روز دو تا شش اسفند ماه سال‌جاری در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهرستان آمل برگزار شد که در آن 40 تیم با هم به رقابت مشغول شدند.

فلاح تصریح کرد: تیم روباتیک دبیرستان شهید سقا علیزاده نخستین‌بار در این دوره از مسابقات شرکت می‌کرد و توانست در رشته روبات‌های جنگجو با شایستگی به مقام قهرمانی دست یابد.

مدیر دبیرستان سقا علیزاده شهرستان آمل با اشاره به فعالیت دانش‌آموزان در رشته‌های مسیریاب، جنگجو و فوتبالیست گفت: تیم روباتیک این شهرستان با شرکت در رشته فوتبالیست روباتیک مازندران نیز رتبه دوم استان را به نام خود ثبت کرد.

این مسئول با اعلام اینکه تیم روباتیک دانش‌آموزی دبیرستان سقا علیزاده آمل در رقابت‌های نادکاپ کشور به مقام دوم دست یافت، عنوان کرد: این مهم باعث شد تا برای حضور در مسابقات روباتیک دانشگاه صنعتی شریف تهران و دانشگاه اصفهان دعوت شویم.

فلاح خاطرنشان کرد: این دانش‌آموز این مرکز آموزشی با کسب مجوز ورود به مسابقات روباتیک دانشگاه صنعتی شریف روزهای 21 و 22 اسفند امسال در این رقابت‌ها به میدان می‌رود ولی برای حضور در مسابقات اصفهان نیاز به حامی مالی داریم و در غیر این صورت قادر به شرکت در این رویداد نیستیم.

مدیر دبیرستان سقا علیزاده شهرستان آمل با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های آموزشی، کلاس‌های مهارتی و تهیه وسایل جانبی را بدون حضور کمک‌های مالی اولیا انجام دادیم، گفت: مربی‌گری تیم نیز بر عهده سیدعلی هاشمی است.

وی در بیان اسامی تیم روباتیک دبیرستان سقا علیزاده آمل گفت: در این تیم محمدحسین احمدی، علی رحمانی، محمد دبیری، سجاد تاپ، محمد اکبری، آرمان قلی‌پور، علی‌رضا موحدی‌راد و علی‌رضا شاکری حضور دارند.

انتهای پیام/86012/الف30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول