اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه قائمیه مطرح کرد

لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه

خطیب نماز جمعه بخش قائمیه بر ترویج فرهنگ قرآنی و تعالیم اسلامی تاکید کرد.

لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام قهرمان عباسی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این بخش با اشاره به مسابقات قرآنی دانش‌آموزی اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآنی و اخلاق و معارف قرآنی مهم‌ترین پادزهر در خنثی کردن تأثیرات مخرب برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای است.

وی افزود: خانواده‌ها، مراکز آموزشی، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی باید با هماهنگی و پشتیبانی همدیگر، یادگیری قرآن و عمل کردن به آموزه‌ها و تعالیم آن را از سنین کودکستان تا دوران دبیرستان و دانشگاه برنامه‌ریزی کنند.

امام‌ جمعه قائمه با اشاره به‌ روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی تصریح کرد: منابع طبیعی یک سرمایه ملّی است بنابراین تخریب آن و قطع درختان به معنی دشمنی با عوامل سلامت حیات انسانی است.

عباسی غرس و نشاندن درخت و حراست از آن را صدقه جاریه دانست و افزود: انسان پس از مرگش نیز از ثواب آن بهره‌مند می‌شود.

وی هفته احسان و نیکوکاری را گرامی داشت و متذکر شد: احسان و نیکوکاری از جمله عواملی است که محبت الی را جذب و انسان را محبوب خداوند می‌کند بنابراین تأسی و پیروی و الگوگیری از زندگی معصومین در امر نیکوکاری برای شیعیان یک تکلیف است.

امام‌ جمعه قائمیه در پایان به اهمیت پی‌گیری و تحلیل روند مذاکرات هسته‌ای برای مردم ایران اشاره کرد و یادآور شد: استکبار جهانی در رأس آن آمریکا با فرسایشی کردن مذاکرات، افکار عمومی ملت ما را از سایر امور مهم کشور ازجمله فرهنگی، اشتغال، افزایش جمعیت غافل نکند.

عباسی تصریح کرد: دشمنان از طریق مذاکرات هسته‌ای در پی پاشیدن تخم نفاق و اختلاف و چنددستگی در کشور هستند که در این راستا مسئولان امر باید در برخی موارد مذاکرات ابهام‌زدایی کنند.

انتهای پیام/2448/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول