اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

مسئولان با دوری از حاشیه‌سازی، برای رفع مشکلات مردم گام بردارند

امام جمعه نکا گفت: مسئولان با دوری از حاشیه‌سازی، برای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

مسئولان با دوری از حاشیه‌سازی، برای رفع مشکلات مردم گام بردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان افزود: خدمت به مردم از مهم‌ترین وظایف مسئولان است که باید مورد توجه جدی قرار گرفته و مسئولان با خدمت‌گزاری مناسب، از ایجاد تفرقه و دودستگی در میان مردم اجتناب کرده و به فکر مردم باشند.

وی با بیان اینکه مردم ولی‌نعمتان این انقلاب و جامعه هستند، اظهار کرد: این نظام به برکت وجود همین مردم و با تکیه بر خداوند و اطاعت از امام و رهبری در این جایگاه رفیع قرار گرفته و در ادامه راه نیز باید اتحاد، وحدت و اطاعت از رهبری در دستور همگان باشد.

امام جمعه نکا ادامه داد: مسئولان باید در پایان سال یک جمع‌بندی داشته باشند و با صداقت آنچه را در طول این یک سال انجام دادند، گزارش دهند.

خطیب جمعه نکا گفت: امروز 15 اسفند مصادف با روز درخت‌کاری است که همه مردم باید در حفظ درختان و نگهداری از آن تلاش کنیم چرا که با توجه به زندگی صنعتی در زمان فعلی جامعه ما، نیاز انسان به طبیعت و فضای سبز، در زمان حال، بیشتر از دوره‌های گذشته است.

حجت‌الاسلام محمدی‌لایینی با بیان اینکه بیشتر بلایای طبیعی همچون سیلاب‌ها و ریزگردها، بر اثر نابودی فضای سبز و طبیعت به‌وجود آمده است، یادآور شد: تخریب منابع طبیعی همواره برای انسان مشکل‌آفرین بوده است و لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب، جلوی تخریب منابع طبیعی و جنگل، گرفته شود.

وی با اعلام اینکه عده‌ای به نام زمین‌خوار به جان طبیعت و جنگل‌ها افتاده‌اند و جنگل و منابع طبیعی را به نابودی کشانده‌اند، تصریح کرد: به‌طور یقین بیشتر این زمین‌خواران به باندهای قدرت متصل هستند و به راحتی همه‌ قوانین را زیر پا می‌گذارند که باید در این رابطه مسئولان با دقت نظر بیشتری وارد شوند.

امام جمعه نکا در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی‌داشت بیستم اسفندماه، روز ملی راهیان‌نور، اظهار داشت: زیارت قتل‌گاه شهدایی که در طول هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند ما را با عظمت ایثار و ازخودگذشتگی شهدا آشنا می‌کند و باید بدانیم که دیدن این مکان‌ها تاثیر معنوی خاصی بر روحیه و زندگی افراد خواهد داشت و زندگی معنوی به جامعه می‌بخشد.

 محمدی‌لایینی گفت: اقتدار امروز ما در گرو خون این شهداست، اما ما در قبال عظمت این شهدا کاری انجام نداده‌ایم و باید بیش از گذشته در این رابطه وارد شویم و دغدغه تبیین ارزش‌های انقلاب، شهید و شهادت در بین نسل جدید داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه مقابله با فقر و رفع آن در جامعه، نیازمند کمک همگانی است، تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان متولی کاهش فقر از جامعه نیازمند کمک و مساعدت همگانی در رفع فقر است و با توجه به قرار گرفتن در هفته نیکوکاری همه ما باید در این فرهنگ حسنه و کمک به هم‌نوعان شرکت کنیم و در جهت شادی‌بخشی به افراد تهی‌دست گام برداریم.

امام جمعه نکا با تسلیت به‌مناسبت ایام فاطمیه افزود: نوروز امسال همزمان با ایام فاطمیه است و لذا باید مراقبت کنیم تا در ایام تعطیلی نوروز، ‌تفریحات سالم خود را به گناه آلوده نکنیم.

محمدی‌لایینی با بیان اینکه چهارشنبه آخر سال، یکی از مسائلی که دشمنان از آن سوء‌استفاده می‌کنند، ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی مناسب در این رابطه توسط مسئولان و خانواده‌ها انجام شود تا آسیب‌دیدگی کمتری در این ایام در جامعه داشته باشیم و شهرستان و مردم این دیار، در امنیت و سلامت کامل، وارد سال جدید شوند.

وی در پایان با تاکید بر رعایت تقوا گفت: تقوا یعنی اینکه آنچه را خداوند امر کرده، انجام دهیم و آنچه را نهی کرده انجام ندهیم و بدانیم کسانی که در این دنیا پاک زندگی کردند و باتقوا بودند، ‌در قیامت از هراس‌های جهنم در امان هستند.

انتهای پیام/86002/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول