اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

فضای کسب و کار کرمان متحول شده است

استاندار کرمان گفت: فضای کسب و کار در کرمان به همت ستاد مثلث توسعه استان کرمان از رتبه 32 در قبل از دولت یازدهم به رتبه‌های برتر رسیده است.

فضای کسب و کار کرمان متحول شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در دهمین جلسه مثلث توسعه شهرستان کرمان ویژه بخش شهداد اظهار داشت: مزاحمتی برای سرمایه‌گذاران نباید ایجاد شود  و بررسی‌ها در مورد طرح‌های مختلف بر اساس قانون صورت می‌گیرد.

* باید به سرمایه‌گذاران احترام بگذاریم

وی بیان داشت: مسئولان محلی و اعضای شوراها باید زمینه را به‌نحوی فراهم کنند که سرمایه‌گذاران وارد مناطق مختلف استان کرمان شوند.

استاندار کرمان همچنین اعضای شوراهای اسلامی را به ایجاد تعامل و همکاری برای افزایش حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توصیه کرد و افزود: باورمان این است که اگر بخواهیم، آبادانی در استان کرمان ایجاد شود باید احترام برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برقرار باشد.

رزم‌حسینی با تاکید بر لزوم حذف قوانین مزاحم توسعه و بروکراسی اداری ادامه داد: اختیارات استانداران باید افزایش یابد تا بتوان با ظرفیت‌های استانی برای توسعه مناطق مختلف و کشور گام برداشت.

* اجرای طرح توسعه روستایی در شهداد

وی با اشاره به انجام سه سفر خود به شهداد خاطرنشان کرد: استانداری کرمان به‌صورت ویژه بحث گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های بخش شهداد را دنبال می‌کند.

استاندار کرمان یادآور شد: طرح توسعه روستایی برای نخستین بار در کشور و با حضور معاون رئیس جمهوری در توسعه روستایی در بخش شهداد طی یک یا دو هفته آینده کلید می‌خورد و دولت پول خود را برای توانمندسازی مردم هزینه می‌کند.

* پاسخ استاندار کرمان به انتقاد یکی از مدیران میراث کشور

رزم‌حسینی همچنین به انتقاد جلال تاجیک، مدیرکل مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری در معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث کشور نسبت به اداره کل میراث فرهنگی کرمان پاسخ داد.

وی عنوان کرد: مقررات میراث فرهنگی کشور دست‌و‌پاگیر است و مشکل از مجموعه‌های استانی نیست، زیرا چند سرمایه‌گذار به کرمان آمدند و با وجود اینکه بناهای تاریخی در حال تخریب است، اما قرارداد واگذاری مکان‌های متعلق به میراث یک ساله است و سرمایه‌گذار مدت زمان 10 یا 20 ساله را برای قراردادها مدنظر دارد.

استاندار کرمان تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور باید مسیر را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هموار کنند و مشکلات موجود به استان مربوط نمی‌شود.

* فضای کسب و کار کرمان متحول شده است

رزم‌حسینی همچنین در پاسخ به نماینده مردم کرمان و راور که رتبه استان کرمان در زمینه استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی را پایین ذکر کرد، گفت: قبل از دولت یازدهم رتبه کرمان در زمینه دریافت اعتبارات صندوق توسعه ملی در پایین‌ترین سطح بود اما در این دولت با توجه به استفاده خوبی که در سال جاری از این تسهیلات انجام دادیم در رتبه یک تا پنجم کشوری هستیم.

وی بیان داشت: فضای کسب و کار در کرمان به همت ستاد مثلث توسعه استان کرمان از رتبه 32 در قبل از دولت یازدهم به رتبه‌های برتر رسیده است.

* رشد 170 درصدی درآمدهای گمرکی کرمان

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: درآمد گمرکی استان کرمان طی سال جاری نسبت به سال گذشته 170 درصد رشد داشته است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: فرمانداران باید جلسه مثلث توسعه را برگزار کنند و فرماندار توسعه‌ای یعنی فردی که توسعه‌گرایی را انجام دهد و توسعه‌گرایی با برگزاری جلسات مرتبط با پیگیری مشکلات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حضور سرمایه‌گذاران در استان کرمان را باید تسهیل کنیم، یادآور شد: مدیران آنچه در بضاعت دارند، انجام می‌دهند تا به توسعه و آبادانی در استان کرمان دست یابیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه مبارزه با تورم در ابتدای کار دولت مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت:  خروج از رکود در دستور کار دولت طی سال آینده است.

رزم‌حسینی با اشاره به مشکلاتی که برای بخش خصوصی وجود دارد، تصریح کرد: تا زمانی که دولت بزرگ است این مشکلات ادامه می‌یابد، اما زمانی که بخش خصوصی بزرگ و دولت کوچک شد و مالیات‌ها افزایش یافت، بنابراین کشور به بهترین نحو اداره می‌شود.

* رسانه‌ها تهدید نیستند

وی در ادامه سخنان خود خواستار تشریح طرح همیاران آب استان کرمان برای مردم مناطق مختلف دیار کریمان شد و افزود: استان کرمان در زمینه ایجاد سیستم آبیاری تحت‌فشار طی سال جاری رتبه نخست را داشته است.

استاندار کرمان با قدردانی از تلاش رسانه‌ها گفت: مسئولیت رسانه در توسعه این است که مسئولان را به چالش بکشاند و از سرمایه‌گذار درباره عدم اجرای پروژه‌ها سئوال کند.

رزم‌حسینی تاکید کرد: مسئولان نباید رسانه را به‌عنوان تهدید ببینند، زیرا رسانه‌ها در واقع فرصت هستند و همه مسئولان باید بدانند کار خود را با انتقاد سازنده جلو ببرند و رسانه‌ها هم احساس کنند، مسئولان پاسخگو هستند.

انتهای پیام/80019/گ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول