اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن آستانه‌اشرفیه خبر داد

اجرای طرح هادی در 10 روستای آستانه‌اشرفیه

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستانه‌اشرفیه گفت: طرح هادی در 10 روستای آستانه‌اشرفیه با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد ریال در حال انجام است.

اجرای طرح هادی در 10 روستای آستانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، علیرضا فلاح‌علی‌پور امشب در جمع مردم این شهر در مسجد جامع آستانه‌اشرفیه با اشاره به اجرای طرح هادی اظهار کرد: از 107 روستای آستانه‌اشرفیه تعداد 103 روستا دارای طرح هادی مصوب است.

وی با بیان اینکه چهار روستای باقی‌مانده در سال 93 با اعتباری بالغ‌ بر 700 میلیون ریال در حال تهیه طرح هادی مصوب است، افزود: طرح هادی روستایی با هدف ایجاد توسعه و تغییر در وضعیت کاربری روستاها صورت می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی آستانه‌اشرفیه ایجاد ساختار مناسب از طریق لحاظ کردن نیازهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و چشم‌انداز بلندمدت روستاها را از دیگر اهداف طرح هادی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی 10 روستا بالغ‌ بر 3 میلیارد و 709 میلیون ریال در حال انجام است، تصریح کرد: هدفمند کردن ساخت‌ و سازها، تسهیل در عبور و مرور و ایجاد بستر توسعه همه‌جانبه در روستاها به‌منظور تسهیل در ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی از دیگر اهداف طرح هادی است.

فلاح‌علی‌پور اجرای طرح هادی روستایی را با انگیزه بهسازی محیط روستایی و ارتقای بهداشت عنوان کرد.

وی درباره صدور سند روستایی تصریح کرد: سال گذشته 12 هزار و 188 برگ سند مالکیت روستایی در آستانه‌اشرفیه صادر شده است.

رئیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی آستانه‌اشرفیه ادامه داد: سال گذشته تعداد 650 نفر از تسهیلات مسکن روستایی به ازای هر نفر 125 میلیون ریال و تعداد 95 نفر به ازای هر نفر 150 میلیون ریال بهره‌مند شدند.

وی کنترل و نظارت بر ساخت‌ و ساز مناطق روستایی، تسهیل در امر صدور پروانه ساختمانی با تکیه به‌نظام ترویج و ایجاد دوره آموزشی برای تعدادی از استادکاران ساختمان در مقاطع مختلف از مهم‌ترین اقدام‌های بنیاد مسکن آستانه‌اشرفیه در سال گذشته ذکر کرد.

فلاح‌علی‌پور گفت: از سال 84 تا پایان سال گذشته تعداد 4 هزار و 504 نفر از تسهیلات مسکن روستایی برخوردار شده‌اند.

وی با تصریح بر اینکه افرادی که از تسهیلات استفاده می‌کنند به مدت 12 سال بیمه حوادث می‌شوند، افزود: سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات تعمیر مسکن روستایی اعطا شده است.

این مسئول ثبت حقوقی املاک و واحدهای مسکونی روستایی و بهره‌مندی روستاییان از تسهیلات بانکی جابه‌جایی مالکیت، ورود سرمایه به روستا و برطرف شدن دعوی حقوقی از مزایای صدور سند روستایی عنوان کرد و یادآور شد: این طرح با همکاری مشترک بنیاد مسکن و ثبت‌ اسناد و املاک صورت گرفته است.

وی انجام عملیات نقشه‌برداری در 63 روستای آستانه‌اشرفیه را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد 826 برگ سند مالکیت صادر و به روستاییان تحویل داده شد.

فلاح‌علی‌پور بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه برای آسیب‌دیدگان سیل و ... را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و گفت: در این راستا بالغ‌ بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت ‌شده است.

وی درباره واگذاری مسکن مهر به متقاضیان خاطرنشان کرد: از 408 واحد مسکن مهر بندر کیاشهر تعداد 144 واحد به متقاضیان در فازهای نخست و دوم واگذار شده است.

رئیس بنیاد مسکن آستانه‌اشرفیه افزود: از ابتدای طرح تاکنون 786 فقره و هر فقره به ارزش 200 میلیون ریال تسهیلات مسکن مهر خودمالکی اعطا شده است.

وی پاسخ به 5 هزار و 700 استعلام اداره‌ها، بخشداری‌ها، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاییان و ... را از دیگر اقدام‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال گذشته بیان کرد.

انتهای پیام/2300/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول