اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‎های تاریخی

نشست تخصصی 50 سال فعالیت «ایکوموس» در گلستان برگزار شد

نشست تخصصی 50 سال فعالیت «ایکوموس» به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‎های تاریخی در دانشگاه جامع گلستان برگزار شد.

نشست تخصصی 50 سال فعالیت «ایکوموس» در گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نشست تخصصی 50 سال فعالیت ایکوموس ظهر امروز با هدف ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه، معرفی بناها و محوطه‎های تاریخی، تشویق به حمایت حفاظت، احیاء، مرمت بناها و محوطه‎های تاریخی و ترویج فرهنگی آن در سالن شهید مطهری دانشگاه جامع گلستان برگزار شد.

این نشست تخصصی در چهار محور تاریخچه ایکوموس، دیوار تاریخی گرگان، بافت‎های تاریخی، منشورهای بین‎المللی ایکوموس در حفظ میراث فرهنگی توسط غلامرضا حمیدی، جبرئیل نوکنده، حسین کتولی و جاوید ایمانیان ارائه شد.

یکی از برنامه‎های جنبی این نشست تخصصی، برپایی نمایشگاهی با محوریت دستاوردهای پژوهشی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه حفاظت و صیانت از آثار و بناهای فرهنگی مستلزم ظرفیت بزرگی است، گفت: باید اختلاف سلیقه را کنار بگذاریم و با تعامل، هم‌فکری و همکاری به سمتی پیش برویم که دغدغه‎ها برطرف شود.

کریمی با بیان اینکه فاصله گرفتن از میراث فرهنگی، جدا فکر کردن و جدا کار کردن نتیجه‌بخش نیست، اظهار کرد: روز به روز شاهد هستیم که آثار مورد تعدی قرار می‎گیرد اما هنوز در مباحثه‎های تخصصی گرفتار هستیم.

وی با بیان اینکه باب گفت‎وگو برای دستیابی به اهداف میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باز است، اضافه کرد: با همراهی دلسوزان این حوزه می‎توانیم در کمترین زمان و با حداقل هزینه به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

مدیر گروه معماری دانشگاه جامع گلستان با تاکید بر اینکه باید جلوی موازی‎کاری‎ها گرفته شود، گفت: پژوهشی که در دانشگاه انجام می‎گیرد نباید همانند آن در ادارات دیگر انجام شود بلکه باید با همکاری متقابل دستیابی به اهداف تسهیل گردد.

فرخزاد تصریح کرد: گروهی از جوانان این ذهنیت را دارند که چرا باید به میراث تاریخی توجه شود و خشت‎هایی که کهنه شده و از عمرشان گذشته نگهداری شوند، البته پاسخ این مسئله توسط جهانیان داده شده است، ارزشمند بودن آثار و اشیای قدیمی به این خاطر است که از قدمت طولانی برخوردار هستند و در زمان خود ارزش خاصی داشتند.

انتهای پیام/83001/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول